Img2022090508590368 copy copy

بسیج تجار موجب آرامش و امنیت بخش خصوصی است

تصویر روز: رئیس اتاق اردبیل با اشاره به راه‌اندازی بسیج تجار در اتاق‌های سراسر کشور، گفت: بسیج و دفاتر آن در استان‌ها باید آرامش و امنیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را تقویت کرده و با دفاع از کیان بخش خصوصی، مسیر توسعه را هموار کنند.

رئیس اتاق اردبیل گفت: اتاق ایران و روسای اتاق‌های کشور ضمن همکاری تنگاتنگ با بسیج و راه‌اندازی دفاتر در استان‌ها اقدام شایسته را انجام دادند، اکنون نوبت بسیج است که در کنار اتاق‌ها نقش ایفا کرده و از کیان اتاق و بخش خصوصی دفاع کند.

حسین پیرموذن در سومین گردهمایی مسئولان بسیج تجار در اتاق اردبیل، افزود: نقش بسیج و دفاتر آن در استان‌ها باید تقویت آرامش و امنیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران باشد و با رفع مشکلات مسیر توسعه استان‌ها را هموار کنند.

او تأکید کرد: ورود بسیج به مشکلات واحدهای تولیدی استان‌ها در ایجاد اشتغال و رفع محرومیت از چهره استان‌های محروم از دیگر کارهای مهم است که باید در شورای مرکزی بسیج تجار پیگیری گردد.

پیرموذن ادامه داد: ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری یکی دیگر از وظایف بسیج تجار است که هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی را در این مسیر انتظار می‌رود، و همچنین ورود بسیج به مشکلات تجار و صنعتگران در زمینه سیستم بانکی، مالیاتی، تأمین اجتماعی، گمرک و تسهیل امور صادرات و قوانین آن مورد انتظار است.

در این گردهمایی، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل نیز گفت: بسیج تجار و فعالان اقتصادی باید پناهگاهی برای فعالان بخش خصوصی باشد و در مقابل سوءتعبیرهای موجود از بخش خصوصی حمایت کند.

آیت‌الله سید حسن عاملی افزود: یکی از بهترین کارهای بسیج تجار می‌تواند ورود به حل مشکلات واحدهای تولیدی باشد، علاوه بر حل مشکلات با دولت باید به مشکلات فعالان اقتصادی با دستگاه‌های نظارتی هم ورود کنید.

امام‌جمعه اردبیل تأکید کرد: باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران چه به‌صورت فردی و چه به‌صورت جمعی برای سرمایه‌گذاری‌های جدید استفاده کنید، باید اعتمادسازی کنید تا سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد.

او ادامه داد: استفاده از تجربیات دنیا یکی دیگر از وظایف بسیج تجار می‌تواند باشد، اهالی دنیا کار کرده‌اند و پیشرفت کرده‌اند و باید از این ظرفیت‌های موجود در دنیا استفاده کرد، بسیج اگر کارهای اساسی انجام دهد می‌شود همان بسیجی که امام می‌خواست و ملت می‌خواهد.

آیت‌الله عاملی ، در خاتمه جلسه ، ضمن تجلیل از عملکرد آقای پیرموذن، از توقف ساخت و ساز اتاق اردبیل در محوطه شورابیل اظهار رضایت کرد و گفت: از مسئولین شهرداری خواسته ام که با دادن زمین معوض این خسارت جبران شود .

رفع موانع برای بخش خصوصی هدف اصلی بسیج تجار و فعالان اقتصادی است

در ادامه این گردهمایی، رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور هدف از ایجاد بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی را رفع موانع موجود در مسیر فعالیت بخش خصوصی دانست.

غلامرضا حسن‌پور با بیان اینکه رفع موانع بخش خصوصی هدف اصلی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق‌های بازرگانی کشور است، افزود: در این زمینه به دنبال رفع موانع بر سر راه واحدهای راکد و نیمه راکد هستیم و معتقدیم نقش‌آفرینی بسیج در اتاق‌های بازرگانی موجب حفاظت و حراست از بخش خصوصی می‌شود.

او تأکید کرد: بسیج تجار و فعالان اقتصادی با هدف ایجاد آرامش نسبی در بازار ساماندهی‌های لازم در حوزه فعالیت جهاد کشاورزی و وزارت صمت را انجام داده و با حضور در بازار اقدامات ارزنده‌ای را رقم زده‌اند.

حسن‌پور ادامه داد: در بحث مانع‌زدایی کارها با جدیت دنبال می‌شود و به کمک بسیج اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها به دنبال شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی هستیم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی نیز با دولت منعقد کرده‌ایم که بتوانیم با شناسایی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی، صنعتی و اقتصادی، عمده مشکلات واحدها را برطرف کنیم و در این زمینه از تمام توان و تلاش خود استفاده کنیم که این موضوع به‌عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

وزارت امور خارجه باید در حوزه اقتصاد خارجی ورود کند

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نیز گفت: فعالیت وزارت امور خارجه فقط در حوزه سیاسی قابل‌قبول نیست و این وزارتخانه در امور اقتصاد خارجی هم باید ورود کند.

صدیف بدری افزود: وزارت امور خارجه در دوران بعد از انقلاب فقط وزارت سیاسی بوده است و این رویه برای توسعه صادرات باید تغییر کند و این وزارتخانه در امور اقتصادی ورود کند.

او ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که برای تجار در تجارت خارجی پیش می‌آید لازم است که سفارتخانه‌های ما رایزن اقتصادی خوبی داشته باشند و به‌عنوان تنظیم‌گر در تجارت خارجی عمل کنند.

بدری تأکید کرد: رایزنی برای ایجاد بازار در کشورهای هدف برای محصولات تولید کشور و نظارت بر قراردادهای تجار با طرفین خارجی به‌منظور تجارت سالم و بدون دردسر می‌تواند از کمک‌های رایزن‌های اقتصادی سفارتخانه‌های ما باشد.

او ادامه داد: ناعدالتی و توزیع ناعادلانه امکانات در کشور باعث رشد نامتوازن در کشور شده است، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده باعث می‌شود که دارا داراتر شود و استان‌های کم برخوردار ضعیف‌تر شوند.

باید از تمام توان و ظرفیت خود در جهت رشد اقتصادی استفاده کنیم

رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور استفاده از تمام توان و ظرفیت برای رشد اقتصادی را امری ضروری دانست.

یحیی آل اسحاق گفت: در مسئله اقتصادی و رشد و توسعه در این مسیر لازم است که از تمام توان و ظرفیت خود استفاده کنیم تا موفق شویم.

رئیس شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور افزود: یکی از الزامات رشد اقتصادی و موفقیت در این مسیر ورود بخش خصوصی به‌صورت فعال به عرصه کار و سرمایه‌گذاری است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق تأکید کرد: مقام معظم رهبری می‌گویند که اولویت امروز نظام موضوع اقتصادی است و هر چیزی که مانع تولید شود باید جلوی آن را گرفت، بسیج تجار در همین مسیر قدم برمی‌دارد.

او خاطرنشان کرد: سپاه مسئول حفظ انقلاب است و اقتصاد قوه انقلاب است، دفاع از آن باید مثل دفاع از انقلاب و نظام باشد.

آل اسحاق ادامه داد: بسیج به‌ویژه بسیج تجار جنبه کمکی و پشتیبانی دارد، دفاتر استانی بسیج تجار مشکلات اقتصادی استان، مشکلات فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و تجار را احصا کنند و برای پیگیری در سطح ملی به سازمان انتقال دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *