tala.4

پیش‌بینی قیمت طلا در بازار های جهانی

تصویر روز: تورم ضعیف کلیدی برای صعود پایدار طلا به بالای ۱۷۵۰ دلار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، برخی خوش‌بینی‌ها در حال بازگشت به بازار طلا هستند، زیرا قیمت‌ها هفته را در قلمروی بی‌طرف به پایان می‌رسانند و از حمایت ۱۷۰۰ دلار در هر اونس جهش می‌کنند. با این حال، تحلیلگران به سرمایه‌گذاران هشدار می‌دهند که اگر این خوش‌بینی در یک شکست جدید در مسیر صعودی شکوفا شود، داده‌های اقتصادی هفته آینده باید به طور قابل‌توجهی ضعیف‌تر از حد انتظار باشد.

تمرکز اصلی سرمایه‌گذاران طلا در هفته آینده دو نقطه داده تورمی خواهد بود؛ شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز سه شنبه و انتظارات تورمی اولیه از دانشگاه میشیگان. همچنین در هفته آینده، خرده‌فروشی در ایالات متحده در ماه اگوست، معیاری ضروری برای تعیین اینکه چگونه مصرف‌کنندگان با افزایش شدید نرخ‌های بهره توسط فدرال رزرو افزایش می‌یابند، خواهد بود.

اد مویا، تحلیلگر ارشد بازار ایالات‌متحده در OANDA گفت که تورم ضعیف می‌تواند طلا را در هفته آینده تقویت کند زیرا می‌تواند به سرمایه‌گذاران و بازارها کمک کند تا تعیین کنند که فدرال رزرو چقدر نرخ بهره را بالا خواهد برد.

او گفت: اگر تورم کاهش یابد، این احتمال وجود دارد که شاهد افزایش نرخ بهره از ۴ درصد نباشیم. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً دلار آمریکا به اوج خود رسیده است و مقداری آرامش را برای طلا فراهم می کند.

با این حال، مویا همچنین گفت که نادیده گرفتن جزئی در داده‌ها ممکن است برای تغییر انتظارات نسبتاً محکم برای تصمیم‌گیری سیاست پولی بعدی فدرال رزرو در اواخر این ماه کافی نباشد. بازارها ۹۰ درصد احتمال می‌دهند که فدرال رزرو نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش دهد. تحلیلگران گفته‌اند که اگر این انتظارات کاهش نیابد، خوش‌بینی جدید طلا می‌تواند به سرعت از بین برود.

کریستوفر وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX می‌گوید: اگر فدرال رزرو تنها ۵۰ واحد پایه نرخ بهره را افزایش دهد، این می‌تواند به طلا شتاب بیشتری بدهد. همچنین، طلا این پتانسیل را دارد که هفته آینده به ۱۷۶۰ دلار در هر اونس برسد.

بر اساس برآوردها، اقتصاددانان با کاهش قیمت بنزین و انرژی در ماه گذشته پیش‌بینی می‌کنند که شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه اگوست ۰.۱ درصد کاهش یابد. در عین حال، انتظار می‌رود که تورم اصلی، که قیمت انرژی و مواد غذایی را در بر نمی‌گیرد، ۰.۲ درصد افزایش یابد.

به نقل از کیتکونیوز، برخی از تحلیلگران اظهار کردند که اگرچه قیمت طلا در هفته آینده ممکن است افزایش یابد، اما انتظار دارند روند نزولی فعلی آن همچنان ادامه داشته باشد. داده‌های ضعیف شاخص قیمت مصرف‌کننده می‌تواند فشار کوتاهی ایجاد کند، اما ما آن را پایدار نمی‌بینیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *