kartesokht.1

قیمت و سهمیه بنزین تغییری نمی‌کند

تصویر روز: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: بحث سه نرخی کردن قیمت بنزین وجود ندارد و قرار نیست که در سهمیه بنزین و قیمت آن تغییری ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، جلیل سالاری در حاشیه مراسم رونمایی از اجرای پنج طرح ملی زیرساخت‌های ایجاد شده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه آیا قرار است سهمیه بنزین به ۳۰ لیتر کاهش پیدا کند، اظهار کرد: چنین موضوعی قرار نیست، اتفاق بیفتد. بر اساس تبصره ۱۴ اعتبار این مساله پیش‌بینی شده و پایان هر ماه کارت‌های سوخت شارژ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه روال سوخت‌گیری مانند شرایط قبل انجام می‌شود و موضوعاتی که درباره تغییر قیمت مطرح می‌شود، مورد تایید نیست، گفت: زمانی که سامانه هوشمند در سال ۱۳۸۶ اجرایی شد، بر اساس سهمیه‌بندی و این مسئله در سنوات مختلف به صورت متفاوتی وجود داشت و به موازات تولید کارت جایگاه‌داران نیز اتفاق افتاد که اکنون در تمام جایگاه‌ها نیز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، با بیان اینکه سهمیه ۱۵۰۰ تومانی قابل ذخیره است و در کارت‌ها قابلیت ماندگاری دارد، تاکید کرد: سهمیه دوم نیز همچنان در کارت‌ها وجود دارد. ضمن اینکه می‌توان از کارت جایگاه‌ها نیز استفاده کرد و به دلیل اینکه سطح قیمت‌ها تفاوت ندارد، عمدتا تراکنش‌ها از کارت جایگاه‌داران صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به دلیل اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همسایه عمدتا بحث مهاجرت صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: هیچ تصمیمی درباره سه نرخی شدن قیمت بنزین و یا تغییر سهمیه وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *