brenj

تعیین تکلیف قیمت برنج

تصویر روز: معاون وزیر جهاد کشاورزی: قیمت برنج هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه بررسی بازار برنج، مرکبات و کیوی مازندران در فرمانداری بابل با اشاره به اینکه قیمت برنج تقریبا نهایی شده گفت: با ورود وزارت جهاد کشاورزی عملا به بازار برنج، نرخ نهایی برنج هفته آینده اعلام می‌شود.
محمد قربانی با تاکید بر اینکه وقتی دولت وارد فرآیند بازار خرید برنج می‌شود، تحرکات خوبی را در بازار برنج شاهد خواهیم بود، گفت: قطعا با ورود وزارت جهاد کشاورزی در بازار برنج، خرید ارقام کیفی پرمحصول انجام خواهد شد و در آینده نزدیک رونق خرید و فروش بازار برنج رخ می‌دهد.
قربانی همچنین به ضرورت حفظ رتبه‌های نخست در تولیدات محصولات کشاورزی و آماده سازی بستری متناسب با استاندارد‌های کشور هدف اشاره کردو درباره وضعیت قیمت گذاری مرکبات و کیوی افزود: قیمت مرکبات و کیوی همیشه بالاتر از قیمت تضمینی است، نیازی به خرید تضمینی نیست و تولیدکنندگان هم باید مدیریت عرضه و فروش داشته باشند تا قیمت این محصولات پایین نیاید.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی همچنین با بیان اینکه در بحث نوسازی شالیکوبی‌ها، محدودیتی برای اعطای تسهیلات، وجود ندارد، گفت: اکنون شالیکوبی‌ها پر از برنج است و همه این موارد را رصد می‌کنیم.
قربانی به تعاملات متناسب ایران با کشور‌های مختلف برای واردات و صادرات محصولات کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دنیا بر روی سلامت غذا تاکید دارد، در کشور ما بیشتر تمرکز روی تولید است که باید تشکل‌های وارداتی و صادراتی در این زمینه نقش آفرینی کنند.
وی همچنین بر ضرورت تامین اعتبار زهکشی و تجهیز و نوسازی اراضی شالیزاری شمال تاکید کردو گفت: با تامین اعتبارات این بخش، فعالیت قرارگاه خاتم الانبیا در حوزه زهکشی و تجهیز اراضی نیز کلید می‌خورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *