khandozi.1

صدور ۱۰۸ هزار مجوز کسب و کار

تصویر روز: وزیر امور اقتصادی و دارایی از صدور ۱۰۸ هزار مجوز کسب و کار در نیمه امسال خبر داد و گفت: در حوزه مالیاتی کارنامه موفقی داشتیم؛ به گونه‌ای که عملکرد بی نظیر نظام مالیاتی باعث شده شاهد رکوردهایی باشیم که در سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.

به گزارش ایسنا، سید احسان خاندوزی اظهار کرد: در شش ماه گذشته بیش از ۳۶۰ هزار درخواست برای دریافت مجوزهای کسب و کار به درگاه ملی مراجعه کرده‌اند. وزارتخانه های کار، تعاون و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، صمت و راه و شهرسازی بیشترین درخواست‌ها را برای دریافت مجوز کسب و کار داشتند و از ۳۶۵ هزار درخواست ارسال شده در شش ماه گذشته نزدیک به یک سوم به دلیل نقص مدارک درخواست نهایی نشدند؛ بنابراین دستگاه‌های مربوطه مجال بررسی نهایی این درخواست‌ها را نداشتند.

وی افزود: از مجموع تقاضاهای ارسال شده به درگاه ملی در شش ماه گذشته ۱۰۸ هزار مورد مجوز به شکل برخط و بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان و فعالان اقتصادی توسط دستگاه‌های مختلف صادر شده و فعالان اقتصادی کسب و کار خود را آغاز کرده اند. موارد مربوط به نظارت روی مجوزهای کسب و کار به شکل پسینی نیز توسط دستگاه‌های مختلف دنبال خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی دارایی با تأکید بر اینکه فرآیند صدور مجوزها در حال حاضر و با همت تمام دستگاه‌های اجرایی کشور وضعیت خوبی پیدا کرده است، ادامه داد: بر اساس گزارشی که توسط دبیرخانه شورا منتشر شد، نشان می‌دهد که برخی دستگاه‌ها همچنان ۲۴ مجوز را به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار اعلام نکرده‌اند. با توجه به اینکه در این زمینه با تخلف‌های قانونی مواجه هستیم و از ششم فروردین ماه امسال این موضوع مصداق تخلف دستگاه‌های اجرایی در زمینه تسهیل مجوزها به شمار می‌رود، حتما باید از همه ظرفیت‌های قانونی در این زمینه استفاده کنیم. به ویژه اینکه در این زمینه مخاطب موضوع، مردم و صدها هزار فعال اقتصادی و فارغ‌التحصیلان و جوانانی هستند که در صدد ایجاد کسب و کار های خود هستند.

طبق اعلام وزارت اقتصاد، خاندوزی همچنین با تقدیر از عملکرد یک ساله سازمان امور مالیاتی کشور اظهار کرد: گزارش عملکرد شش ماهه اول مالیاتی که در روزهای اخیر دریافت کردم، در کنار عملکرد یکساله سازمان امور مالیاتی، گزارشی بسیار امیدوارکننده و کارنامه تحقق‌یافته‌ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *