khatibi.2

ایران خودرو می‌خواهد پرچم‌دار قوای محرکه باشد

تصویر روز: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: مشکلات موجود در صنعت قوای محرکه نبود حلقه تجاری بازرگانی است و در چنین شرایطی سفارش دهنده قوای محرکه باید دیدگاه اقتصادی داشته باشد و در مرحله اول باید این حلقه مفقوده را اصلاح کنیم.

مهدی خطیبی در بازدید از شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو، با اشاره به توجه ویژه شرکت‌های خودروساز بزرگ دنیا در راه‌اندازی شرکت‌های قوای محرکه گفت: شرکت‌هایی مانند فیات، اشکودا و تویوتا برای فروش و درآمدزایی بالاتر و دریافت سفارش‌ از کشورهای مختلف، به راه اندازی شرکت‌های تولید موتور و قوای محرکه اقدام کرده‌اند.
وی با بیان این‌که ایران‌خودرو ظرفیت رهبری قوای محرکه در ایران را دارد، تصریح کرد: از محورهای اصلی و برنامه مهم ایران خودرو راه‌اندازی «ایران‌خودرو پاورترین» است که این شرکت با نام شرکت توسعه تجارت و خدمات قوای محرکه ایران‌خودرو فعالیت خواهد کرد تا ایران خودرو پیش‌قراول تولید موتور و قوای محرکه در ایران و منطقه خاورمیانه باشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به تولیدات قوای محرکه و موتور در این شرکت اظهار کرد: محصولات متنوع موتور و قوای محرکه در شرکت‌های چرخشگر، ایدم، محور خودرو، نیرومحرکه و محورسازان طراحی و تولید می‌شود و درصدد هستیم با ساختار بهتری شرایط عرضه و فروش آنان را به شرکت‌های دیگر فراهم کنیم.
خطیبی ادامه داد: در حال حاضر با تعدادی از شرکت‌های خودروساز داخلی از جمله سایپا، دیارخودرو، زامیاد و عقاب در زمینه تامین نیاز قوای محرکه همکاری داریم که از محصولات تولیدی قوای محرکه ما استفاده می‌کنند و می‌توان از این ظرفیت‌ها برای افزایش فروش و درآمدزایی برای گروه صنعتی ایران خودرو استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که ایران‌خودرو پاورترین با نظارت کامل، مجری سفارش‌های قوای محرکه خواهد بود، گفت: این شرکت نیازهای ایران‌خودرو و دیگر شرکت‌ها را دریافت و به شرکت‌های دیگر مانند ایدم، چرخشگر، ایپکو و محورسازان منتقل می‌کند و این شرکت‌ها با توجه به میزان سفارش تولید می‌کنند.
خطیبی ادامه داد: با راه‌اندازی این شرکت و تجمیع فعالیت‌ها و اقدامات حوزه قوای محرکه و جلوگیری از موازی‌کاری، در چند سال آینده تاثیر ملموسی در میزان فروش و درآمد گروه صنعتی ایران خودرو ایجاد خواهد شد که رضایت سهام‌داران را نیز به همراه خواهد داشت.
وی گفت: لازم است با برگزاری جلسات و دعوت از شرکت های خودروساز داخلی، ظرفیت‌ها و اقدامات خود را در حوزه طراحی و تولید موتور و قوای محرکه ارایه دهیم.
مدیرعامل ایران‌خودرو با انتقاد از برخی رفتارهای تخریبی با صنعت خودروسازی، بر برنامه‌های متنوع ایران‌خودرو برای رفع مشکلات و کاستی‌های موجود تاکید کرد.
لازم به ذکر است، مدیر عامل و قائم مقام توسعه و تولید گروه صنعتی ایران خودرو با حضور در شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو از نمایشگاه تولیدات این شرکت شامل موتورهای OHV ،OHVG ، TP6،XUM ،EF7،EF7-TC ، EF۷P، EFD، IK3 بازدید کرد و درجریان آخرین دستاوردها و اقدامات ایپکو قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *