euro.4

توافق اروپا بر سر اعمال تحریم علیه ایران

تصویر روز: خبرگزاری فرانسه از توافق اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از دیپلمات‌های غربی از دستیابی به توافق میان اعضای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حمایت از اغتشاشگران خبر داد.

پیش از این، «اورسولا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا در اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار اعمال تحریم‌های ضد ایرانی شده بود.
وزارت خارجه انگلیس نیز روز دوشنبه با سوء استفاده از حوادث اخیر در ایران اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی را علیه پلیس امنیت اخلاقی و چند مقام ایرانی اعمال کرده است.

دو روز پیش، دولت بایدن در اقدامی مداخله‌جویانه تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات کشورمان وضع کرد. تحریم‌های اعلام شده به ترتیب «احمد وحیدی» و «عیسی زارع‌پور» وزرای کشور و ارتباطات ایران و همچنین «وحید مجید» رئیس پلیس فتا فراجا و چهار مقام امنیتی دیگر را هدف قرار می‌دهد.

اتحادیه اروپا اخیراً قطعنامه‌ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی‌ارزش خواند و گفت: ایران بر اساس احترام و منافع متقابل، آماده تعامل دوسویه با تمامی طرف‌هاست، اما در برابر هرگونه تلاش برای اعمال فشار یا توسل به اقدامات محدود کننده علیه مردم ایران، قاطعانه ایستاده و پاسخ متقابل و متناسب خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *