رشد شاخص اشتغال در تهران

معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران از رشد شاخص اشتغال و کارآفرینی در استان تهران خبر داد .

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران گفت : بر اساس آخرین آمار نرخ بیکاری استان تهران کاهش 1 و هفت دهم درصدی نرخ بیکاری را در مقایسه با سال قبل دارد طوری که نرخ بیکاری استان تهران در تابستان سال گذشته، ۸.۹ درصد بود که این عدد در سال جاری به ۷.۲ درصد رسیده است.
عسگری افزود: تعهد اشتغال‌زایی استان تهران در امسال ، ۱۱۴ هزار فرصت شغلی است که باید از محل پرداختی‌ها، سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی، موافقات اصولی و … ایجاد شود که تاکنون ۶۴ درصد یعنی حدود ۷۲ هزار فرصت شغلی در استان تهران در سامانه به ثبت رسیده است.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان سال ، بیش از ۱۰۰ درصد از آنچه تعهد اشتغال برای استان تهران است، محقق شود.
وی در خصوص حوزه نیروی کارگری مورد نیاز واحد‌های تولیدی اظهار داشت: کماکان نیروی ماهر با تسهیلات تکمیلی مورد نیاز واحد‌های تولیدی استان تهران است، اما در بحث نیروی نیمه‌ماهر و غیرماهر تقریبا شهرک‌های صنعتی با کمبود نیروی کار مواجه هستند.
وی با اشاره به اینکه با کاهش هزینه‌های کارگران به دنبال حضور مستمر آنان در شهرک‌های صنعتی هستیم، افزود: واحد‌های مسکن کارگری باید در جوار شهرک‌های صنعتی ساخته و روند انتقال کارگران به شهرک‌های صنعتی تسهیل شود؛ مجموعه این اقدامات انگیزه کارگران را برای حضور در شهرک‌های صنعتی افزایش می‌دهد.
معاون هماهنگی اقتصادی استاندار تهران ادامه داد: آنچه طی یک سال گذشته برای حمایت از تولید از محل‌های مختلف اعتباری به عنوان تسهیلات پرداخت کردیم، بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است؛ در این راستا، دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع دولتی و مابقی از منابع داخلی و سپرده بانک‌ها پرداخت شده است.
عسگری تصریح کرد: همراهی بانک‌ها در حوزه تولید نسبت به دوره‌های گذشته با وجود اینکه همچنان برخی پروسه‌ها برقرار و دسترسی به منابع برای واحد‌های تولیدی سخت است، اما عملکرد مجموعه بانک‌ها قابل قبول بوده و تلاش می‌کنیم که سایر کمک‌هایی که بانک‌ها می‌توانند از محل منابع خود داشته باشند، تسهیل شود.
وی بیان کرد: امسال ، از محل بند الف تبصره ۱۸، بیش از دو هزار میلیارد تومان به عنوان تسهیلات منابع خواهیم داشت و از تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به استان تهران ابلاغ شده است؛ همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان از سهیمه تسهیلات اشتغال روستایی باقی مانده که در حال پرداخت هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *