حمایت بانک شهر از جامعه دانشگاهی

62404509

 

تصویر روز: دکتر سید محمدمهدی احمدی مدیرعامل بانک شهر با تاکید بر توجه ویژه این بانک به حوزه مسئولیت اجتماعی و تلاش برای رفع نیازهای مالی و پولی تمامی اقشار جامعه، گفت: حمایت و پشتیبانی از دانشگاهیان را وظیفه خود می‌دانیم.

به گزارش روابط عمومی بانک شهر، دکتر سیدمحمدمهدی احمدی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه میان بانک شهر و دانشگاه تهران با اشاره به عزم جدی دو طرف به گسترش تعاملات در بخش‌های مختلف به خصوص در حوزه‌های مالی، بانکی و پژوهشی، تصریح‌کرد: موفقیت جامعه دانشگاهی را موفقیت خود دانسته و پیوند میان علم و دانش با عرصه مالی و بانکی را به عنوان یکی از اهداف مهم بانک در سال جاری با جدیت دنبال می‌کنیم.
وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها و پیشرفت‌های بانک شهر در حوزه فناوری اطلاعات چشمگیر و قابل توجه است، افزود: می‌توانیم ضمن ارائه تسهیلات مناسب به جامعه دانشگاهی، امکان استفاده آنان از بروزترین خدمات بانکی را نیز فراهم کنیم.
دکتر احمدی در ادامه از برداشته شدن گام اول برای راه‌اندازی و بهره‌برداری مشترک از کارخانه نوآوری فناوری های مالی بانک شهر در ناحیه نوآوری دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در گذشته شاهد وجود موانع قانونی در زمینه مشارکت بانک‌ها در حوزه شهر دانش به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه تهران و همچنین کارخانه‌های نوآوری بودیم که این موانع با تصویب قانون جهش تولید توسط مجلس رفع شد.
مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه نگاه قانون جهش تولید به حوزه دانش‌بنیان است، افزود: ساختاری در نظر گرفته شده است که برای ورود بانک‌ها به مشارکت در حوزه‌های توسعه‌ای نظیر شهر دانش دانشگاه تهران، که این مهم می‌تواند یک فرصت مهم برای همکاری میان دانشگاه‌ها و شبکه بانکی کشور باشد.
دکتر احمدی تحقق اهداف ترسیم‌شده در تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و بانک شهر را مستلزم انعقاد قراردادهای اجرایی وفق هر کدام از محورهای تفاهم‌نامه دانست و افزود: هدف ما از انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه تهران، این نیست که صرفا تفاهم‌نامه برای تفاهم‌نامه امضا کنیم؛ بلکه به دنبال تحقق یک نگاه توسعه‌ای در برقراری پیوند بین عرصه علم و دانش و خدمات مالی و صنایع هستیم.
رئیس دانشگاه تهران نیز در این مراسم، گفت: تأمین تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه تهران توسط بانک شهر با استفاده از اعتبارات فاینانس تبصره 3 بودجه عمومی کل کشور سال 1401 به مبلغ 150میلیون دلار، یکی از اقدامات اساسی در زمینه ارتقای زیرساخت‌های پژوهشی در دانشگاه تهران محسوب می‌شود. بر طبق قانون بودجه امسال، تضمین این تسهیلات بانکی برعهده دولت خواهد بود.
دکتر سید محمد مقیمی تاکید کرد: تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و بانک شهر با هدف حمایت از فعالیت های فناورانه و نوآورانه، تجاری‌سازی تحقیقات و خلق ثروت از دانش در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منعقد شده است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به راه‌اندازی برج فناوری مالی (فین تک) با کمک بانک شهر در شهر دانش دانشگاه تهران، افزود: در این برنامه، دانشگاه نقش تسهیل‌گر و ایجادکننده شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه مالی را ایفا می‌کند و خدمات توسعه‌ آنها برعهده بانک قرار داده خواهد شد و امید است طرح‌های مشترک سرمایه‌گذاری که در دستور کار دانشگاه تهران قرار دارد با مشارکت جدی بانک شهر به مرحله اجرا درآید. رئیس دانشگاه تهران در پاسخ به درخواست مدیرعامل بانک شهر که متقاضی راه‌اندازی رشته‌های تخصصی مورد نیاز این بانک در حوزه مالی بود، گفت: در دوره جدید مدیریتی دانشگاه تهران، سه دانشکده حکمرانی، گردشگری و تجارت و مالیه راه‌اندازی شده است که رشته‌های جدید بر اساس نیاز جامعه و به صورت تقاضامحور در آنها ایجاد می‌شود.
دکتر مقیمی با بیان اینکه طراحی رشته‌های مورد نیاز نظام بانکی در دستور کار دانشکده تجارت و مالیه قرار دارد، اظهار کرد: آمادگی داریم ملاحظات و نیازهای بانک شهر را در زمینه طراحی رشته‌های جدید مورد توجه قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *