مزایای استفاده از «باشگاه مشتریان» بیمه پارسیان

00 22 624x470 1

 

تصویر روز: در مصاحبه‌ای که با سعیدرضا ابراهیمی رییس اداره ارتباط با مشتریان بیمه پارسیان صورت گرفت، سوالاتي درباره چیستی باشگاه مشتریان بیمه پارسیان پرسيده شد. در این مصاحبه در خصوص هدف طراحی، اجرای طرح، مزایا و شاخص‌های کلیدی برای سطح بندی بیمه گزاران در باشگاه مشتریان توضيحات مفصلي ارائه شد.

مفهوم و هدف از طراحی و اجرای باشگاه مشتریان چیست؟
باشگاه مشتریان به عنوان واحد ارتباط با افراد یا سازمان ها تعریف می شود تا ارتباط مستقیم و منظمی بین این اعضا برقرار شود. باشگاه مشتریان یکی از جامع ترین ابزارهای استراتژیک است که شرکت بیمه پارسیان می تواند از آن برای محافظت از مشتریان خود استفاده کند. گروه هدف اصلی باشگاه مشتریان باید مهمترین مشتریان باشند، یعنی آن دسته از مشتریانی که بخش عمده ای از کسب و کار را تشکیل می دهند، زیرا ایجاد این روابط، ضروری ترین عامل موفقیت آینده به شمار می رود. باشگاه مشتریان به عنوان زیرساخت مناسبی برای افزایش فراوانی تعاملات بین شرکت بیمه پارسیان و مشتری (اثر تعامل با مشتری) خواهد بود.

در نهایت مهمترین و کلیدی ترین مزیت باشگاه مشتریان، برنامه وفادار سازی مشتریان و حفظ ارتباط شرکت بیمه پارسیان با مشتریان خواهد بود.

مزایای استفاده از باشگاه مشتریان چیست و بیمه گزاران چگونه می توانند از مزایای آن بهره مند گردند؟
قلب و روح باشگاه مشتریان همان چیزی است که در آن قرار دارد. انتخاب علایق مناسب باعث موفقیت باشگاه خواهد شد. مزایا باید ارزش بالایی برای اعضای باشگاه داشته باشد.

نحوه استفاده از مزایای باشگاه مشتریان شرکت بیمه پارسیان، بر اساس شاخص ها، وزن ها، سطوح امتیازی و سناریو های بیمه ای طراحی شده است، که مشتریان به راحتی می توانند با مراجعه به سامانه باشگاه مشتریان امتیاز کسب شده خود را رویت نموده و مطابق با امتیاز خود از تسهیلات آن استفاده نمایند و یا می توانند با خرید بیمه نامه یا پرداخت اقساط، امتیاز خود را افزایش دهند.

برخی از مزایا و تسهیلات باشگاه مشتریان بیمه پارسیان عبارتند از: بسته هديه ، کارت هدیه ، تخفيف های بیمه ای، اتصال به سامانه های استار تاپ ها جهت دریافت تخفیف مانند مجموعه فروشگاه رفاه، شهروند، حمل و نقل، خدمات اینترنتی،گردشگری و مجموعه هتل ها، خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، مجموعه فرهنگی و ورزشی، مجموعه رستوران ها، پوشاک، تجهیزات پزشکی، آرایشی و بهداشتی، خدمت انتشارات،خدمات آموزشی و…

شاخص های در نظرگرفته شده و سنجش عملکرد بیمه گزاران چطور انجام می شود؟
مهمترین شاخص های امتیاز آور بیمه ای شامل عضویت در باشگاه، دعوت از دوستان، شرکت در نظر سنجی، سابقه مشتری، خرید انواع بیمه نامه، پرداخت نقدی حق بیمه، پرداخت اقسط و… می باشد که با توجه به سیاست ها و استراتژی های سازمان، قابل ویرایش و تغییر خواهد بود. همچنین شاخص ها برای مشتریان جذاب و انگیزشی بوده و امتیاز منفی لحاظ نمی گردد. رفتار مشتریان در باشگاه بررسی شده و قابلیت ثبت نظرسنجی توسط مشتریان در این سامانه وجود دارد تا بازخوردهای لازم جهت شناسایی نقاط ضعف و قوت اخذ گردد.

در خصوص سطوح مشتریان مشتریان توضیح فرمایید.
سطوح باشگاه مشتریان بیمه پارسیان دارای 5 سطح، الماس، طلایی، نقره ای، برنزی و عادی می باشد که مشتریان می توانند متناسب با سطح و امتیاز خود، از انواعِ مزایا و تسهیلات فوق الاشاره بهره مند گردند. بازه امتیازی هر سطح در بخش راهنمای سایت باشگاه مشتریان بیمه پارسیان به نشانی club.parsianinsurance.com قابل مشاهده است.

در واقع باشگاه مشتریان در صنعت بیمه، یک استراتژی کلان برای تمامی واحدهای یک سازمان بیمه‏ای می‏باشد و با هدف افزایش درآمد و سود پایدار از طریق ایجاد رضایت بیمه گزاران فعلی و جذب بیمه گزاران بالقوه به کار گرفته می‏شود.

باشگاه مشتریان بیمه پارسیان در راستای افزایش وفاداری، مشتری مداری و تأمین رضایتمندی مشتریان بر اساس چارچوب مقررات، طراحی گردیده است و در اجرای آن می تواند این اهداف را محقق نماید.

به منظور تحقق اهداف کلیه فعالیت های کسب و کار بیمه‏ای را حول محور گروه های مختلف بیمه گزاران ساماندهی نموده و می‏کوشد تا رفتار و فرهنگی را در ساختار شرکت ایجاد نموده و توسعه دهد که نهایتاً به رضایت بیشتر بیمه‏گزاران و وفاداری آنان به شرکت منتهی ‏گردد.

به گزارش آخرین خبر ، با بهره مندی از این ابزارها بیمه گزاران به شرکای بلند مدت شرکت تبدیل گردیده و در نتیجه شرایطی فراهم می‏شود تا با عطف توجه به سودآوری شرکت های بیمه که عمدتاً از محل سرمایه‏گذاري ها می‏باشد، واحدهای سرمایه گذاری شرکت ها جهت سرمایه گذاری بر اساس پورتفوی پایدار بیمه گزاران با اهداف چند ساله و بلند مدت برنامه‏ریزی نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *