havashenasi.2

دمای هوا تا 15 درجه کاهش می یابد

تصویر روز: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا بارش باران در بخش‌هایی از اردبیل، کردستان، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی خواهیم داشت و روز شنبه بارش در این مناطق بیشتر می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز جوی پایدار در اغلب نقاط کشور داریم، از امروز تا بعدازظهر فردا دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل 7 تا 12 درجه افزایش می‌یابد، اما از بعدازظهر فردا تا یکشنبه 2 آبان نفوذ هوای خنک در این مناطق داریم که دمای هوا را 8 تا 15 درجه کاهش می‌دهد.

وی افزود: در دو روز آینده در شمال‌غرب کاهش دما بین 5 تا 8 درجه خواهیم داشت و روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده این کاهش دما در شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بعدازظهر فردا بارش باران گاهی وزش باد شدید در بخش‌هایی از اردبیل، کردستان، زنجان، گلستان، مازندران، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود، اما روز شنبه بارش در این مناطق بیشتر می‌شود و خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی یکشنبه 1 آبان در نوار شمالی کشور فعال است، گفت: روز دوشنبه نیز در سواحل غربی خزر بارش پراکنده داریم.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا کمی ابری، غبارآلود و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 8 و 16 درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای یک درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی درباره وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت:‌ میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (1 مهر 1401) تا 22 مهر 8دهم میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 2.3 میلیمتر بود بنابراین بارش سال جاری 66.3 درصد در این مقطع زمانی کمتر از سال گذشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *