anfolanza

افزایش ابتلا به آنفولانزا در کشور

تصویر روز: وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به آغاز فصل سرما و کاهش رعایت مواد بهداشتی ابتلا به بیماری آنفولانزا در کشور روند صعودی دارد.
دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت و آموزش پزشکی در حاشیه سفر به قم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در روز‌های گذشته ابتلا و سرایت بیماری کرونا روند کاهشی پیدا کرده و به دنبال آن رعایت شیوه نامه‌ها به خصوص استفاده از ماسک نیز در بین مردم کاهش یافته است.

او افزود: کاهش استفاده از ماسک در بین مردم باعث شده است تا روند ابتلا به بیماری آنفولانزا افزایش یابد.

دکتر عین‌اللهی با اشاره به اینکه در ۲ سال گذشته روند ابتلا به بیماری آنفولانزا در فصل سرما کاهش داشته است، افزود: در زمان شیوع کرونا همه مردم از ماسک استفاده می‌کردند و همین موضوع مانع از شیوع و گسترش آنفولانزا در ۲ سال گذشته شده بود.

وزیر بهداشت در خصوص تامین واکسن آنفولانزا نیز افزود: در این زمینه مشکلی از نظر تامین واکسن آنفلوانزا وجود ندارد و مردم می‌تواننند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن را تهیه کنند.

دکتر عین اللهی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن در بین افراد مسن، بیماران قلبی و دیابتی، گفت: این روز‌ها زمان مناسبی برای تزریق واکسن است و مردم تا ۲ هفته آینده می‌توانند برای پیشگیری از بیماری آنفولانزا واکسن را تهیه و تزریق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *