saleh abadi

افزایش توزیع ارز برای کنترل بازار

تصویر روز: رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: تمامی بانک‌ها می‌توانند بر اساس مجوز اعطا شده به آنان و برای تجهیز منابع، به اندازه ۲۳۰۰ میلیارد تومان اوراق سپرده عام منتشر کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح‌آبادی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌ها و مدیران اقتصادی استان فارس تصریح کرد: اوراق سپرده عام، امکان مناسبی برای تجهیز منابع و جبران کمبود نقدینگی در اختیار بانک‌ها می‌گذارد و در بازار سرمایه قابل انتشار و معامله خواهد بود.

رئیس‌کل بانک مرکزی همچنین با تاکید بر تقویت بیش از پیش فرآیند تولید مواد و تخصیص هدفمند اعتبارات بانکی به بنگاه‌های تولیدی در راستای اشتغال‌آفرینی کارآمد گفت: بانک‌ها حتما باید بنگاه‌های تولیدی تملک‌شده قبلی را با نگاه سهل‌تر به بخش خصوصی واگذار کنند تا چرخه تولید متوقف نشود.

صالح‌آبادی افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: افزایش سرمایه شبکه بانکی با توجه به شرایط کنونی، یک ضرورت است و باید با همکاری همه دستگاه‌ها و قانونگذاران محترم، در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، بانک‌ها می‌توانند از محل فروش اموال مازاد، نسبت به افزایش سرمایه خود اقدام کنند.

وضعیت عرضه ارز؛ بسیار خوب

رئیس‌کل بانک مرکزی در ادامه درباره وضعیت عرضه ارز در کشور هم گفت: امسال حجم عرضه ارز در بازار بسیار خوب است هم در حوزه حواله و هم اسکناس وضعیت بسیار خوبی داریم.

صالح‌آبادی افزود: بانک مرکزی هم از نظر منابع ارزی و هم در حوزه حواله‌ای و هم اسکناس وضعیت خوب و قابل قبولی دارد و با عرضه‌هایی که انجام می‌دهیم آرامش حاکم بر بازار حفظ خواهد شد و تداوم خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ورود ارز به کشور نیز نسبت به گذشته بسیار بهتر شده و بخش خصوصی ارزهای خوبی وارد چرخه تجاری کشور می‌کند و میزان رفع تعهد ارزی صادر کنندگان به حدود ۸۵ درصد رسیده که رقم خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *