byd.khodro

سود خودروساز چینی ۳۵۰ درصدی رشد داشت

تصویر روز: شرکت خودروسازی چینی، در بزرگترین بازار خودروی جهان شرکت تسلا را پشت سر گذاشته و سودآوری خود را افزایش داده است.
بی وای دی (BYD) بزرگترین سازنده خودرو‌های برقی چین اعلام کرد که سود خالص سه ماهه سوم آن نسبت به سال گذشته ۳۵۰ درصد افزایش یافته است. این مهم به کمک طیف گسترده‌تری از محصولات ارائه شده و فروش قوی محقق شده که به شکست تسلا در بزرگترین بازار خودروی جهان کمک کرده است.

سود خالص BYD در سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر به ۵.۷۲ میلیارد یوان معادل ۷۸۸.۷۵ میلیون دلار رسید، در حالی که سود این شرکت در ۹ ماه اول ۲۸۱ درصد افزایش یافت و به ۹.۳۱ میلیارد یوان رسید. این نتیجه با پیش‌بینی این شرکت که هفته گذشته منتشر شده بود مطابقت دارد.

شرکت بی وای دی با حذف خودرو‌های بنزینی از ترکیب محصولات خود در سال جاری، بیش از هر خودروساز دیگری، توانسته است از طیف وسیعی از مشوق‌های ارائه شده توسط دولت‌های محلی و مرکزی چین برای خودرو‌های الکتریکی استفاده کند. این شرکت همچنین توانسته است به دلیل فروش قوی و گستره محصولات وسیع‌تر نسبت به سایر رقبای تولید کننده خودرو‌های برقی، هزینه‌های هر خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

فروش ترکیبی BYD از خودرو‌های تمام برقی و هیبریدی پلاگین با ۲۵۰ درصد افزایش در ۹ ماه اول به ۱.۲ میلیون دستگاه رسید که از رشد ۱۱۰ درصدی در کل بخش خودرو‌های الکتریکی پیشی گرفت. تسلا بیش از ۳۱۸ هزار خودروی برقی در چین در ۹ ماه اول سال فروخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *