tolid khodro.shahin

نصب موتور «تارا» بروی خودروی «شاهین»

تصویر روز: مدیرعامل سایپا گفت: هم افزایی دو خودروساز بزرگ و استفاده از ظرفیت‌های مشترک، زیان صنعت خودروسازی را کاهش می‌دهد.

محمدعلی تیموری در مصاحبه با صدا و سیما افزود: این اتحاد راهبردی در دو جهت تأثیر بسیار خوبی خواهد داشت، یکی هزینه‌های مشتری در خدمات پس از فروش که خیلی کم می‌شود و دوم اینکه هزینه‌های خودروساز در زنجیره تأمین کاهش پیدا می‌کند و به قیمت تمام شده مناسب می‌رسد.

وی اضافه کرد: اقدامات کیفی خودروسازان در چند ماه اخیر از جمله در زنجیره تأمین قطعه سازی موجب شد مراجعه مردم به تعمیرگاه‌ها تا ۲۰۰ درصد کاهش یابد.

تیموری گفت: دو خودروساز برای رسیدن به رضایت مشتری به صورت مشترک از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند که از جمله آن ارائه خدمات به صورت مشترک در تعمیرگاه مرکزی سایپا و تعمیرگاه ایران خودرو در باقرشهر است.

وی ادامه داد: وقتی افزایش کیفیت اتفاق بیفتد، پذیرش کاهش پیدا می‌کند، برای این که بتوانیم هزینه‌های تعمیرگاه هایمان را کاهش دهیم، بهترین حالت این است که دو خودروساز خدمات مشترک ارائه دهند.

مدیرعامل سایپا گفت: اولین مزیت این است که هزینه‌های سربار نصف می‌شود و دوم بحث دستمزد‌ها است که در این تعمیرگاه سالن‌های مجزای ایران خودرو و سایپا مستقر شده و آنچه برای ما مهم است این که رضایت مشتری جلب شود.

وی افزود: وقتی تعمیرگاه‌ها را تجمیع می‌کنیم مشتری‌ها دسترسی بیشتری دارند، با این اقدام راهبردی که اتفاق افتاد، ایران خودرو و سایپا خدمات مشتری‌ها را ناخودآگاه در همین شهر تهران دو برابر کردند یعنی مشتری‌ها دو برابر امکانات برای پذیرش دارند که مراجعه کنند و تعمیرات اتفاق بیفتد.

تیموری در بحث موتور شاهین گفت: قوای محرکه‌ای که اکنون روی تارا نصب است از ایران خودرو تحویل گرفتیم و بر روی شاهین نصب کردیم البته مراحل کالیبره شدن آن طی شده، اما آزمایش تصادف باید خارج از کشور انجام شود که این هم یکی از نقاط ضعف خودروسازی ایران است و ما مجبوریم خودروهایمان را برای آزمایش تصادف به خارج از کشور بفرستیم.

وی افزود: خودروی شاهین پلاس با قوای محرکه تارا که ایران خودرو تأمین می‌کند، عرضه می‌شود.

تیموری ادامه داد: ما با ایران خودرو یک خودروی اقتصادی را شروع کردیم که قوای محرکه شان را مشترک با هم تولید می‌کنیم تا بتوانیم آن را با هم عرضه کنیم.

وی همچنین در بحث انحصار گفت: این مسیری که می‌رویم مسیری است که دنیا رفته، اگر در ۱۵ سال اخیرخودروساز‌های دنیا را نگاه کنید حداقل چهار خودروساز دنیا برای این که از منابع هم استفاده کنند با هم یکی شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *