khochaki

انتقاد نماینده رشت از بخشنامه افزایش سرمایه صرافی ها

تصویر روز: عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس با تاکید بر اینکه صرافی‌ها در شرایط فعلی کمک حال کشور بوده و نقل و انتقال وجوه را به خوبی انجام داده اند، گفت: نباید با صدور دستورالعمل‌ها و مصوبه های خلق الساعه زمینه حذف برخی از آن ها را فراهم کنیم.

به گزارش تسنیم، جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به دستورالعمل اخیر بانک مرکزی در خصوص افزایش سرمایه ریالی صرافی‌ها، گفت: شاید افزایش ریالی به نسبت دلاری بهتر و آسان تر باشد اما باید بدانیم در شرایط فعلی هر تصمیمی می‌تواند تبعاتی برای اقتصاد و در نتیجه تنش قیمتی را رقم بزند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آینده نگری در خصوص اتخاذ تصمیمات لازم است، افزود: جوانب مثبت و منفی هر تصمیمی باید به درستی سنجیده و نتایج آن مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم به افزایش سرمایه ریالی صرافی ها می تواند به حذف برخی از آن‌ها منجر شود، تصریح کرد: آیا بانک مرکزی به نتیجه چنین تصمیمی اندیشیده است؟ زیرا با حذف صرافی ها باید منتظر دلالی و حضور واسطه ها در نرخ گذاری دلار باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه صرافی ها توانسته اند در شرایط فعلی تحریم‌ها نقل و انتقال وجوه را ممکن کنند، گفت: چرا باید با چنین تصمیماتی دولت خود را از حضور صرافی ها محروم و در نتیجه بازار را به دست تنش قیمتی در نتیجه حضور دلالان بسپرد.

کوچکی نژاد ادامه داد: صرافی ها توانسته اند با توزیع درست دلار جلوی تنش قیمت‌ها و در نتیجه ایجاد بازار سیاه را بگیرند حال نباید مانع فعالیت مفید آن ها باشیم.

 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس یازدهم با بیان اینکه بانک مرکزی باید حامی صرافی ها باشد، گفت: صدور دستورالعمل ها و مصوبه های جدید نباید منجر به حذف صرافی ها شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *