manzor.1

شناسایی شرکت‌هایی مالیات نمی‌دهند

تصویر روز: رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: یکی از دغدغه‌های مطرح شده در قزوین استفاده برخی شرکت‌ها از تخفیف‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان است در صورتی این شرکت‌ها واقعاً دانش‌بنیان نیستند و مرجع بررسی این مسئله معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری است و ما نیز پیگیر بازنگری این مسئله هستیم.

داوود منظور در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر اقتصاد و امور دارایی در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مطرح شده در قزوین استفاده برخی شرکت‌ها از تخفیف‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان است در صورتی این شرکت‌ها واقعاً دانش‌بنیان نیستند و مرجع بررسی این مسئله معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری است و ما نیز پیگیر بازنگری این مسئله هستیم.

وی افزود: مسئله دیگر موضوع هزینه‌کرد ارزش افزوده فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرها و یا در مرکز است که باید طبق قانون، ارزش افزوده به طور دوره‌ای در هر شهری که اخذ شده است هزینه شود و این مالیات در محل اخذ شده عودت داده شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ما موافق رسیدگی به پرونده مؤدیان بزرگ مالیاتی در قزوین هستیم زیرا ظرفیت مناسب مالیاتی در قزوین وجود دارد. در مرحله اول به دنبال ایجاد معاونتی در این خصوص در اداره کل بوده و در پی ایجاد ۲ اداره کل مالیاتی یکی در مرکز و دیگری در سایر مناطق استان هستیم تا اصل عدالت مالیاتی رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: پرونده‌های مؤدیان مالیاتی قزوین به مرور به استان قزوین بازخواهند گشت و در حال حاضر ۱۵ پرونده به استان برگشته و ۴۰ پرونده دیگر نیز در دست پیگیری است و ترجیح ما بازگرداندن پرونده هر استان به محل شکل‌گیری آن است.

منظور عنوان کرد: یکی از موضوعات مهم ‌تغییر رویکردی از نظام مالیاتی منبع محور به نظام مالیاتی فرد محور به معنای کاهش مالیات بر شرکت‌ها و افزایش مالیات بر افراد است و از این طریق سود واقعی به ذینفعان و سهامداران خواهد رسید تا نظام مالیات بر این افراد بسته شود.

وی به تخصیص عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: این عوارض به سختی وصول می‌شوند و لازم است شهرداری‌ها از محل این عوارض هزینه‌های فرهنگی را تأمین کنند.

منظور تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد ارزش افزوده‌ای که به شهرداری‌ها پرداخت می‌شود باید در طرح‌های عمرانی و فرهنگی هزینه شود اما متأسفانه صرف پرداخت امور جاری می‌شود که این مسئله باید مورد اصلاح قرار گیرد.

این مسئول در پایان بیان کرد: در امور خیریه، احداث زیر ساخت‌ها، بیمارستان و مدارس ظرفیت‌های قانونی مهیا است و خیرین می‌توانند بدون دغدغه در حوزه مالیاتی در این راه قدم بردارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *