FTX getty

سرانجام صرافی مشهور اعلام ورشکستگی کرد!

تصویر روز: سرانجام صرافی FTX اعلام ورشکستگی کرد. در حالی که گفته می‌شد Binance به دنبال خرید این مجموعه است، ولی آن‌ها پا پس کشیدند تا یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان غرق شود.

بازار رمزارزها در حال گذر از روزهای بسیار سخت و نفس‌گیری است. پس از بحرانی که صرافی ارز دیجیتال FTX با آن مواجه شد، حالا حساب رسمی آن‌ها در توییتر، درخواست حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ ایالات متحده را اعلام کرده است.به گزارش گجت نیوز ، این درحالیست که تا همین چند ماه پیش FTX به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، ۳۲ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود. این پرونده روز گذشته برای گروه تجاری Alameda Reserch سم بنکمن (مدیرعامل FTX) و ۱۳۰ شرکت وابسته به آن در دادگاه فدرال ایالات متحده تشکیل شده است.

ورشکستگی صرافی FTX و استعفا سم بنکمن

سرانجام صرافی مشهور اعلام ورشکستگی کرد!

در همین راستا بنکمن از سمت مدیریت صرافی ورشکسته FTX نیز استعفا کرده و جان جی ری، کسی که پیش از این روی پرونده‌های ورشکستگی Enron و Nortel Networks نظارت داشت جایگزین آن شده است. ری می‌گوید که تسهیل فوری فصل ۱۱، فرصتی را برای ارزیابی وضعیت شرکت و ایجاد فرآیندی برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه ذینفعان فراهم می‌کند.

ری همچنین در ادامه می‌گوید: دارایی‌های ارزشمند FTX فقط با سازماندهی و طی یک فرآیند مشترک باید مدیریت شود. من به تمام ذینفعان از جمله کارمندان، سرمایه‌گذاران، سهام‌داران و غیره اطمینان خواهم داد که با جدیت و نظم در این مسیر قدم بردارم.

مدیرعامل جدید صرافی FTX از تمام سهام‌داران این گروه نیز خواسته است که تغییر و تحولات در مجموعه مدیریتی FTX را درک کرده و به آن‌ها فرصت بدهند تا طی روزهای آتی، پس از مطالعه تمام اسناد و مدارک، گزارش خود را از وضعیت شرکت منتشر کنند.

سرانجام صرافی مشهور اعلام ورشکستگی کرد!

پیش از این Binance به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان تصمیم به خرید FTX گرفته بود، ولی بررسی وضعیت پیچیده این شرکت باعث عقب‌نشینی آن‌ها از تصمیم خود شد. سم بنکمن مدیرعامل پیشین این شرکت یکی از برجسته‌ترین بازیگران بازار کریپتوکارنسی است که لابی‌های رمزارزی آن با دادن هدایای میلیون دلاری به نمایندگان دموکرات ایالات متحده مشهور شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *