iran france

روابط تهران و پاریس بهتر می شود

تصویر روز: سفیر پیشین فرانسه در ایران گفت: در صورت انتخاب فرانسوا فیون به عنوان رئیس جمهور فرانسه، روابط ایران و فرانسه بهتر خواهد شد.

فرانسوا نیکولو، سفیر پیشین فرانسه در ایران در گفت‌وگو با «یورو نیوز عربی»، در پاسخ به این سوال که در صورت انتخاب فیون به عنوان رئیس جمهور، سیاست او در رابطه با خاورمیانه و ایران چگونه خواهد بود؟ گفت: نمی‌توانم به آن پاسخ دهم، اما می‌دانم که طرز تفکر فرانسوا فیون در مورد مسائل اصلی خاورمیانه چگونه است و می‌دانم که او مواضعی بسیار متفاوت با مواضع دولت فعلی و حتی رقیبان او در حزب جمهوری خواه یا حزب راست میانه اتخاذ خواهد کرد و او به دنبال راه حل‌های عملی برای رهایی از اوضاع موجود است.

سفیر پیشین فرانسه در ایران در پاسخ به این سوال که پیروزی فیون در انتخابات ریاست جمهوری چه فایده‌ای برای ایران دارد گفت: در صورت انتخاب فیون به عنوان رئیس جمهور، روابط ایران و فرانسه بهتر خواهد شد و این دو کشور به تفاهم‌های زیادی خواهند رسید. به گزارش ایسنا نیکولو در رابطه با توافق هسته‌ای گفت: ما نمی‌دانیم دونالد ترامپ در رابطه با این توافق چه سیاست‌هایی اتخاذ می کند و ممکن است آن را لغو کند، اما من می‌دانم که فرانسو فیون خواهان استمرار این توافق است و کشورهای اروپایی و به خصوص فرانسه باید به این توافق پایبند باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *