برترین ماشین های سوپر اسپرت جهان در نیروی پلیس دبی 9

خودروهای پلیس دبی + تصاویر

تصویر روز: دبی یکی از شهرهای بی‌نظیر در دنیاست که در خلیج‌فارس در میان کشورهای صحرای عربی قرار گرفته؛ این شهر کوچک یکی از مراکز اصلی و بین‌المللی در جهان و هم‌چنین پایتخت مرکز خرید خاورمیانه هست. اگر در این شهر توریستی جهان بودید متوجه پولدار بودن مردمانش شده‌اید. به گزارش وب‌سایت چرخان، در دبی اتومبیل‌های لوکس زیادی به چشم می‌خورد و پلیس آن هم از این قاعده مستثنی نیست؛ بنابراین در این مطلب ۱۰ خودروی برتر پلیس دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱) براباس G700

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

یکی از خودروهای این کارخانه مطرح و بزرگ جهان یعنی براباس در سال ۱۹۷۹ به دبی تحویل داده شد. در سال ۲۰۱۳ دبی خودرو شاسی‌بلند به قدرت ۶۹۰ اسب بخار را از براباس خریداری کرد که حدود ۲۳۰ هزار دلار آمریکا قیمت دارد.


۲) آئودی R8 V10

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

این خودروی ۱۰ سیلندر آئودی یکی از بهترین خودروهای جهان، در سال ۲۰۰۸ به دنیا معرفی شد و پلیس دبی ۲ دستگاه از آن خریداری کرد. قدرت ۵۲۵ اسب بخاری آن می‌تواند شتابی به این خودرو دهد که از ۰ تا ۱۰۰ را تنها در ۴ ثانیه می‌پیماید. شهرت آئودی در تولید خودروهای سوپر اسپرت در جهان زبانزد است و جای تعجبی ندارد که پلیس دبی خودروهای خود را از این کارخانه خریداری کند.


۳) مک‌لارن MP4-12C

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

این خودروی مک‌لارن بین سال‌های ۱۹۹۲ الی ۱۹۹۸ در مسابقات فرمول ۱ درخشش فراوانی داشت اما نسل‌های بعدی این خودرو سریع‌ترین خودروهای جهان نبودند. از مشخصات مک‌لارن MP4-12C موتور ۸ سیلندری با قدرت ۶۰۴ اسب بخار است که می‌تواند حداکثر سرعتی برابر ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. این خودرو در سال ۲۰۱۳ به ناوگان پلیس دبی پیوست.


۴) نیسان GT-R

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

قیمت پایه این خودرو حدود ۱۰۰ هزار دلار آمریکاست که با موتور دو توربو ۶ سیلندر و قدرت ۵۴۵ اسب بخار می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد که در رده سریع‌ترین خودروهای جهان قرار می‌گیرد. پلیس دبی در سال ۲۰۱۳ این خودرو را وارد ناوگانش کرد.


۵) مرسدس بنز SLS AMG

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

درب‌های این مرسدس بنز همانند با‌لهای شاهین باز می‌شوند که لازمه‌ایی برای پلیس دبی نیست ولی چیزی که این خودرو را برای پلیس خاص می‌کند موتور ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۵۳۹ اسب بخار هست که شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها ۳.۶ ثانیه هست؛ در نتیجه این خودروی اسپرت بی‌نظیر در ناوگان پلیس این کشور قرار می‌گیرد.


۶) بوگاتی ویرون

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

ویرون یکی از خودروهای مشهور جهان بدون شک در این ناوگان قرار دارد. بوگاتی با تولید خودروهای لوکس و سریع در جهان در سال ۲۰۱۴ حدود ۱.۶ میلیون دلار به پلیس این کشور خودرو تحویل داد. حداکثر سرعت این خودرو حدود ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت است و در گزارش‌ها آمده پلیس دبی قصد خرید مدل جدید شیران را هم از این کارخانه دارد.


۷) استون مارتین One-77

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

این مدل استون‌مارتین به معنای واقعی هیولای خودروهای دنیاست با حداکثر سرعت ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت قیمتی حدود ۱.۵ میلیون دلار دارد. در گزارش‌ها آمده این خودرو به ندرت در سطح شهر دبی دیده شده که یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که پلیس دبی تنها از این خودرو در مراسم‌های خاص و تشریفاتی استفاده می‌کند.


۸) لامبورگینی اونتادور

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

خودروسازان اندکی در جهان شهرت لامبورگینی را دارند؛ اونتادور با موتور ۱۲ سیلندر قدرتی برابر ۶۹۱ اسب بخار را دارد که در کمتر از ۳ ثانیه سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و می‌تواند حداکثر سرعتی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد و خودروی دیوانه کننده در ناوگان پلیس دبی جای خود را به خوبی باز کرده‌است.


۹) فراری FF

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

یکی از کارخانه‌های سوپراسپرت در جهان فراری است؛ خودروی خریداری شده توسط پلیس دبی از فراری مدل FF چهار سرنشینه است که با موتور ۱۲ سیلندر می‌تواند تنها در ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و در جاده‌ها به راحتی تا ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت بتازاند.


۱۰) بی‌ام‌و i8

نگاهی به 10 خودروی لوکس ناوگان پلیس در دبی!

مدل i8 یکی از جدیدترین خودروهایست که به پلیس دبی در سال ۲۰۱۴ میلادی پیوست؛ این خودرو یا دو موتور برقی و موتور بنزینی ۳ سیلندری قدرت ۳۵۷ اسب بخار دارد که در ۴.۲ ثانیه سرعتش را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و با وجود هیبریدی بودن می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را داشته‌باشد. سوخت مورد نیاز این خودرو تنها ۳.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که می‌تواند هزینه‌های پلیس دبی را کاهش بدهد.

پلیس دبی در میان پلیس‌های جهان به خودروهای سوپراسپرت و گران‌ قیمتش مشهور است که همیشه باعث می‌شود در سرخط خبرهای خودروسازان دنیا قرار بگیرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *