bourse.1

آخرین اخبار از بازار امروز سهام

تصویر روز: سهامداران بورس تهران امروز بیش از ۸۶۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال در ۵۵ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

سهامداران بیش از ۸۶۲ میلیون برگه سهم و حق تقدم معامله کردندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز، شاخص کل ۶٫۹ واحد رشد کرد و به عدد ۷۸ هزار و ۸۳۳ واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی ۵۷ واحد رشد کرد و به ۵۶ هزار و ۱۴ واحد رسید که شاخص بازار دوم ۲۸۲ واحد نزول را به ثبت رساند و در رقم ۱۶۷ هزار و ۴۵۰ واحدی متوقف شد.

نمادهای سایپا، چادرملو، ایران خودرو و هلدینگ نفت و گاز پارسیان با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص مانع افت این متغیر شدند. همچنین نمادهای ملی مس، ایران ترانسفو و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص مانع رشد بیشتر آن شد. همچنین در این روز، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و محصولات فلزی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفت.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای صنایع شیمیایی سینا، سیمان غرب، پیاذر، گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، جام دارو، پارس الکتریک و توسعه شهری توس گستر بود.

نمادهای پمپ ایران، کابل البرز، افست، لنت ترمز ایران، فرآورده های نسوز پارس، فرآورده های نسوز ایران و تولیدی مهرام با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشست.

امروز سهامداران برای خرید سهام پیاذر، صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، صکوک مرابحه سایپا، سهام گسترش صنایع و خدمات کشاورزی، اوراق مشارکت شهرداری شیراز و سهام سرامیک صنعتی اردکان بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را تشکیل داد.

گروهی دیگر از سرمایه گذاران در سوی دیگر بازار برای خروج از اوراق مشارکت شهرداری مشهد، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام فرآورده های نسوز آذر، صکوک بناگستر کرانه، سهام سیمان قائن، صکوک مرابحه سایپا و صکوک ساخت توسعه ملی بیشترین عرضه‌ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم پارس خودرو با معامله ۲۳۶ میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت شهرداری مشهد با معاله ۱۴۰ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *