45588

ایران ایر کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است

تصویر روز: مدیرعامل شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس گفت: در مذاکراتی که با شرکت «ایران ایر» در دی ماه سال گذشته انجام دادیم برای تحویل ۱۰۰ فروند هواپیمای ایرباس جدید به توافق رسیدیم و روابط خود را با ایران پس از ۴۰سال تجدید کردیم.

« فابیس برژیر»‌‌ در مراسم ورود یک فروند هواپیمای ایرباس به ناوگان هوایی ایران در فرودگاه مهرآباد تهران، گفت: امروز شاهد ورود نخستین هواپیمای A321 ( اِی ۳۲۱) به ناوگان ایران ایر بودیم که با بالاترین استانداردهای راحتی مسافران در ایرباس ساخته شده است.

وی گفت: ایرباس در مجموع ۴۶ فروند هواپیمای تک راهرو در طول چند سال آینده تحویل ایران ایر می دهد. ۳۸ فروند دیگر از مدل A330 (اِی ۳۳۰) خواهد بود و ۱۶ فروند دیگر نیز A 350 (اِی ۳۵۰) است که به تدریج به این شرکت ایران تحویل خواهیم داد.

برژیر‌‌ افزود: ناوگان ایران ایر نه تنها جایگاه پیشتازی شرکت ایرباس در صنعت هوانوردی غرب آسیا خواهد بود، بلکه نقش برجسته خود را در بازارهای جهانی و دنیا به خوبی ایفا خواهد کرد.

مدیرعامل ایرباس گفت: شرکت ایران ایر از این پس با اعتماد به نفس کامل شاهد توسعه هوایی خود خواهد بود، زیرا با وجود مشکلاتی که در دو دهه گذشته برای ایران ایر وجود داشته، این شرکت کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشته است.

برژیر‌‌ ادامه داد: سرآغاز همکاری های ما با ایران ایر به سال ۱۳۵۶ بر می گردد که ایران ایر ۶ فروند هواپیمای پهن پیکر A300 (اِی ۳۳۰) سفارش داد. حالا نزدیک به ۴۰ سال بعد، رابطه خود را بار دیگر با ایران ایر تجدید کرده ایم، ضمن اینکه همکاری های ما با ایران ایر در زمینه آموزش خلبانان، عملیات فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی نیز گسترش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت ایرباس همچنین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران افزود: براساس توافقی که در مذاکرات هسته ای به عمل آمد، همکاری های ما با شرکت ایران ایر آغاز شد و قرار است براساس قرارداد منعقده ایرباس ۱۰۰ فروند هواپیما به ایران ایر تحویل دهد و ما علاوه بر تحویل این هواپیماها از آنها پشتیبانی فنی نیز خواهیم کرد.

برژیر‌‌ اظهار داشت: ایرباس علاوه بر قراردادی که با ایران ایر منعقد کرده است، از درخواست سایر شرکت های هوایی ایران نیز استقبال خواهد کرد، هر چند که تاکنون شرکت ایرانی دیگری وارد مذاکره با ما نشده و بیشترین مذاکرات ما در این زمینه با ایران ایر بوده است.

وی گفت: وظیفه ما در این قراردادها تحویل هواپیماها در موعد مقرر است و تلاش خواهیم کرد در سال ۲۰۱۷ چند فروند هواپیمای دیگر به ایران ایر تحویل دهیم.

مدیرعامل شرکت ایرباس تاکید کرد، مسیری که ما آن را آغاز کرده ایم سرآغازش به دی ماه سال پیش برمی گردد که رییس جمهوری ایران به پاریس سفر کرد و ایرباس و ایران ایر توانستند به یک توافق تاریخی دست پیدا کنند.به گزارش ایرنا، نخستین فروند هواپیمای ایرباس اِی ۳۲۱ عصر پنجشنبه در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

این هواپیما عصر دیروز (چهارشنبه) با حضور مدیران عامل شرکت هما و ایرباس در شهر تولوز فرانسه تحویل شرکت ایران ایر شد.

«فابیس برژیر» مدیرعامل ایرباس در این مراسم ضمن اعلام این که همکاری با ایران به طور رسمی آغاز شد، ابراز امیدواری کرد «با تحویل این هواپیماها توسعه اقتصادی ایران با سرعت بیشتری دنبال شود».وی افزود: براساس قراردادی که با ایران ایر امضا شده است، هواپیماهای بعدی نیز بتدریج به شرکت هواپیمایی ایران ایر تحویل می شود.

برژیر اعلام کرد از یکصد فروند هواپیمای خریداری شده ایران، ٩٨ فروند سفارش جدید و ٢ فروند بازخرید از یک سفارش لغو شده یک شرکت هواپیمایی دیگر است. به گزارش ایرنا وی افزود: قرارداد ایران ایر با ایرباس برای خرید این هواپیماها با مجوز خزانه داری آمریکا و قوانین بین المللی امضا شده است و درصددیم طبق این قرارداد، هواپیماهای خریداری شده را به ایران ایر تحویل دهیم و امسال نیز شماری از این هواپیماها به این شرکت تحویل می شود.

مدیرعامل شرکت ایرباس درباره تاثیر برنده شدن «دونالد ترامپ» در انتخاب ریاست جمهوری آمریکا بر سیاست های این شرکت گفت: ترامپ تاثیری در روابط ما با ایران ندارد.به گفته مدیرعامل شرکت ایرباس، قرارداد این شرکت با ایران‌ایر یک هفتم کل سفارش‌هایی است که در سال ۲۰۱۶ میلادی دریافت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *