nemat zadeh

میزان سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام در بخش صنعت

تصویر روز: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم بعد از اجرای برجام و فقط در بخش صنعت، معدن و تا حدی تجارت حدود۸/۸ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده است.

به گزارش شبکه خبر، محمدرضا نعمت زاده که در همایش اقتصاد مقاومتی سخن می گفت، افزود: از این مبلغ ۵ میلیارد دلار آن فقط مربوط به سال ۹۵ است. وی با بیان اینکه امسال قرار است ۸ طرح سرمایه گذاری خارجی را افتتاح کنیم، گفت: ۶۸ طرح با سرمایه خارجی آغاز شده و کار اجرایی برخی از آنها ۱۰۰ درصد تمام و برخی دیگر به ۹۰ درصد رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سالگرد اجرای برجام افزود: ما باید از این فرصت ملی استفاده بهینه کنیم و برای ایجاد اشتغال بیشتر و رشد اقتصادی مستمر برای کشور بهره برداری شود.

وی با ذکر خاطره ای از مرحوم ایت الله هاشمی رفسنجانی گفت: یکی از اصول و عقاید اصلی آقای هاشمی ایجاد وحدت در جامعه بود و ما نیز در اجرای برجام به جای دیدن نقائص باید به فکر بهره برداری ملی از آن باشیم.

نعمت زاده با بیان اینکه در دولت قبلی و فعلی یارانه تولید نصیب وزارت صنعت، معدن و تجارت نشده است، گفت: حتی از بودجه های ما برمی دارند تا بتوانند یارانه نقدی را پرداخت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *