iran armanestan

تاسیس منطقه آزاد تجاری ایران و ارمنستان

تصویر روز: تاسیس منطقه آزاد تجاری ایران و ارمنستان ارمنستان برای توسعه همکاری اقتصادی با ایران منطقه آزاد تجاری تاسیس می کند.

به گزارش شبکه خبر، معاون وزیرتوسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان گفت: با توجه به روابط تجاری رو به رشد ایران و ارمنستان و اهمیت آن برای ایروان، این منطقه آزاد تجاری در استان سیونیک که در منطقه مرزی دو کشور واقع است تاسیس می شود.

هوانس عزیزیان افزود: این اقدام فرصت های جدیدی برای فعال تر کردن همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و ارمنستان، تجارت منطقه ای و رشد استان های مرزی دو کشور فراهم می کند.

او گفت: هزینه راه اندازی این منطقه ۳۲ میلیون دلار برآورد شده است و پیش بینی می شود ۱۲۰ شرکت در این منطقه فعالیت کنند.

عزیزیان، با اشاره به این که هم اکنون برای انعقاد توافق نامه تجارت ترجیحی و عضویت ایران در اتحادیه اورآسیا که ارمنستان نیز یکی از اعضای آن به شمار می آید اقدامات لازم در حال اجراست افزود: راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان سیونیک ارمنستان گام نخست در این زمینه است.

معاون وزیرتوسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان گفت: بر اساس این توافق نامه تعرفه های گمرکی میان ایران و اتحادیه اورآسیا کاهش و یا لغو و منجر به توسعه همکاری ها خواهد شد.

چندی پیش در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران با وزیر زیر ساخت های انرژی و منابع طبیعی ارمنستان در تهران، این کشور از ایران دعوت کرد تا در ساخت و راه انداری منطقه آزاد تجاری در استان سیوینک مشارکت کند که با توجه به تجارب ایران در زمینه راه اندازی و ایجاد مناطق آزاد، جمهوری اسلامی ایران آمادگی کامل خود را برای انتقال تجربیات به کشورهای دوست و ایجاد زیر ساخت ها در ارمنستان اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *