photo 2017 01 24 19 03 36

کارخانه نورد سرمد ابرکوه دهه فجر افتتاح می شود

تصویر روز: همزمان با ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی بهره برداری از کارخانه نورد ۵۰۰ هزار تنی سرمد ابرکوه آغاز می شود .

به کزارش پایگاه خبری تصویر روز رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اعلام این خبر گفت : شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با هدف تولید و تامین بخشی از نیاز کشور به محصولات فولادی در اسفندماه سال ۱۳۹۱ با سرمایه‌گذاری مشترک دو شرکت صنعتی و معدنی چادرملو به میزان ۶۵درصد و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات پایه گذاری گردید.

مجتمع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با هدف احداث کارخانه نورد به ظرفیت سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع میلگرد و کارخانه فولادسازی به ظرفیت سالانه ۶۰۰ هزار تن شمش فولاد در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار پایه گذاری شده است .

این مجتمع در کیلومتر ۱۵ جاده ابرکوه به یزد در حدفاصل شهرهای؛ یزد، اصفهان، شیراز، یاسوج، کرمان و شهرکرد قرار گرفته . و می تواند بخشی از نیاز استانهای مرکزی کشوربه مصنوعات فولادی را تامین نماید و در اشتغال‌زایی و بکار گیری نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده منطقه نیز تاثیرگذار باشد.

مهندس احمد کیوان آرا دلیل اصلی انتخاب ابرکوه را برای احداث واحد فولادسازی ، قرارگیری این منطقه در تقاطع چهار استان دانست و گفت: ابرکوه در تقاطع چهار استان اصفهان، یزد، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار داشته و از این نظر منطقه مناسبی برای احداث کارخانه فولادسازی محسوب می‌شود.

اکیوان آرا با اشاره به اینکه شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه دارای دو واحد فولادسازی و نورد است، گفت: واحد نورد با ظرفیت ۴۵۰ هزار تن در سال راه‌اندازی شده و ظرفیت عملی آن به بیش از ۵۰۰ هزار تن نیز خواهد رسید. همچنین احداث واحد فولادسازی با ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال ۳۰ درصد پیشرفت دارد و بخشی از تجهیزات آن هم از ایتالیا تامین شده است.

وی افزود: امیدواریم گردش مالی ایجاد شده در واحد نورد بتواند به تامین مالی و سرعت بخشیدن به اجرای پروژه بخش فولادسازی کمک کند.

رئیس هیات مدیره شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه با بیان اینکه هم‌اکنون فولادهایی با گرید A شماره ۱ تا ۳ در بخش نورد تولید می‌شوند و قرار است شماره‌های ۴ و ۵ همین گرید نیز در آینده به تولید برسند، گفت: همچنین برنامه ما این است که میلگرد کلاف‌دار را تولید کنیم تا وابستگی کشور به واردات این محصول از خارج قطع شود.

وی مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش زیربناها و واحد نورد را حدود ۴۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: واحد فولادسازی و نورد به صورت شارژ مستقیم هستند که این فناوری تا ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

کیوان آرا افزود: مواد اولیه شرکت ابرکوه فعلا از شرکت آهن و فولاد ارفع تامین می‌شود اما در آینده مواد اولیه خود را از چادرملو تامین خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *