191445

واردات و صادرات محصولات ICT ساماندهی می شود

تصویر روز: رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام اعلام کرد: با احداث آزمایشگاه تایید محصولات در این منطقه  وارادات و صادرات محصولات ICT و الکترونیک در کشور ساماندهی می شود.

به گزارش تصویر روز دکتر سعید زرندی با بیان این مطلب در نشست مشترک با مهندس نادمی رئیس امور زیرساختها و خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کشور و مهندس اسفیدانی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و تطبیق بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: با اجرای این طرح سرعت ترخیص کالا  در این منطقه نیز افزایش محسوسی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: استقرار واحدهای داخلی و بین المللی ICT ، در کنار مرکز واردات و صادرات این بخش، اکوسیستم مناسب برای توسعه این صنعت را فرا هم خواهد آورد واین منطقه در آینده نزدیک به هاب آی سی تی کشورتبدیل خواهد شد.

به گفته وی طراحی، پیگیری و اجرای طرح های ۲۰ گانه توسعه منطقه ویژه پیام، عامل تحول برای رسیدن به اهداف توسعه کشور است.

وی تاکید کرد: طرح های ۲۰ گانه توسعه منطقه ویژه پیام تصویری از نقش آفرینی این منطقه در توسعه اقتصاد دیجیتال ارائه خواهد کرد که امیدواریم در آینده نزدیک ۳ در صد از بازار بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات را در این منطقه داشته باشیم .

دکتر زرندی مدیر عامل شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه اقتصادی پیام ضمن تشریح شش طرح تعریف شده در حوزهICT تاکید کرد: سایر طرح ها نیز به عنوان انگیزاننده برای حضور شرکت های این حوزه است.

شایان ذکر است در این نشست مهندس نادمی، ضمن تشکر از تلاش مدیر عامل و رئیس و اعضای هیات مدیره به اهداف اصلی ایجاد شرکت خدمات هوایی و منطقه ویژه پیام اشاره و تاکید کرد: فعالیتهای اجرایی این شرکت متناسب با فعالیت های وزارت ارتباطا ت و فناوری اطلاعات هدف گذاری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *