araghi

خط انتقال گاز ایرانشهر- زاهدان افتتاح می شود

تصویر روز: بزودی دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامی ایران برای افتتاح خط انتقال گاز زاهدان- ایرانشهر به استان سیستان و بلوچستان سفر می‌کند.

به گزارش تصویر روز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این مطلب، گفت: پروژه گازی زاهدان که پروژه‌ای ملی است، به رغم فراز و فرودهای بسیاری که داشت، سرانجام با منابع داخلی شرکت ملی گاز ایران با هدف ایجاد زیر ساخت های توسعه پایدار و به خاطر تعهدی که این شرکت به مردم خوب استان سیستان و بلوچستان دارد، بسیار زودتر از آن‌چه در برنامه قرار داشت، با حضور رئیس‌ محترم جمهور و برخی مسئولین عالی‌رتبه کشور افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به عدم توجیه اقتصادی این طرح ها به دلیل فاصله زیاد این استان از مراکز تولید گاز، نداشتن خطوط انتقال گاز و شرایط دشوار جغرافیایی، افزود: شرکت ملی گاز ایران با رویکرد مسئولیت های اجتماعی و از جنبه های رفاه، آرامش و آسایش مردم، تولید و توانمند سازی و همچنین ایجاد فرصت های شغلی، این پروژه را به سرانجام رساند.

به گفته مهندس عراقی، سفر رئیس‌جمهوری که برای افتتاح پروژه خط ‌لوله انتقال گاز ایرانشهر- زاهدان و تعدادی پروژه دیگر انجام خواهدشد، نشان از اهمیت ویژه این پروژه گازی دارد.

وی با اشاره به این که این پروژه باعث شد بخشی از گازی که قرار است از خط هفتم سراسری از استان سیستان و بلوچستان عبور کند، با توقفی کوتاه در ابتدا به زاهدان و سپس به منازل شهرهای زابل، خاش و چابهار و همچنین نیروگاه های این استان برسد، گفت: با بهره برداری از این پروژه ها، گاز طبیعی به عنوان انرژی پاک جایگزین سوخت های فسیلی واحد های نیروگاهی شده و در نهایت آثار مثبت فراوانی نظیر کاهش میزان مصرف سوخت های فسیلی، آلودگی هوا و تخریب محیط زیست خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال، اکنون استانی که با وجود گذشت نیم قرن از وجود گاز در کشور، هنوز نتوانسته بود از این نعمت خدادادی، برخوردار شود با عزم جزم دولت یازدهم، به زودی گازدار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *