nobakht.3

۸۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه یکساله منتشر خواهد شد

تصویر روز: رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به نیاز ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی ۲ هزار طرح عمرانی نیمه تمام گفت: ۸۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه یکساله را ظرف همین روزها منتشر خواهیم کرد.

به گزارش تصویر ورز به نقل از شبکه خبر، محمدباقر نوبخت در دومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور که در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، با اشاره به تکمیل برنامه ششم توسعه بعد از تایید شورای نگهبان اجرایی خواهد شد گفت: بودجه ۹۶ برای اولین برش از برنامه ششم توسعه در حال رسیدگی است و بودجه و برنامه توسعه هر دو هدف مشترک توسعه و پیشرفت را دنبال می‌کنند.

به گفته نوبخت اتمام طرح های عمرانی در دست اجرا و به عنوان یک هدف مهم توسعه‌ای در نظر گرفته شده است و با تکمیل دو هزار طرح عمرانی فعالیت در این زمینه را به سامان خواهیم رساند.

نوبخت ادامه داد: ارقام بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل این طرح ها مورد نیاز است، البته این ارقام مختلف هنوز به صورت دقیق محاسبه نشده و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: ۶۰ تا ۶۵ هزار میلیارد تومان از اینها مربوط به مصارف عمرانی است این در حالی است که در مجلس شورای اسلامی این ارقام به ۷۰ تا ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

نوبخت افزود: البته هزینه‌های دولت معمولا به شکلی است که امکان تخصیص کامل این هزینه‌ها برای دولت میسر نیست به همین جهت تقویت منابع به عنوان یکی از اولویت‌های دولت در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان اسناد و اوراق را به اشکال مختلف تخصیص داده‌ایم گفت: هم اکنون برخی از اوراق خزانه منتشر نشده است و ۸۵۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه یکساله را ظرف همین روزها منتشر خواهیم کرد. این اسناد به مانند چکی است که خزانه در اختیار پیمانگاران قرار می‌ دهد. به گفته وی این رقام برای اتمام طرحهای عمرانی کافی نیست و باید از بار این هزینه‌ها کاسته شود.

وی افزود: بایستی به روش های قانونی ۲۵۲۹ طرح و پروژه را واگذاری و یا به عنوان روشهای مشارکتی واگذار کنیم که البته در این مسیر مصائب قانونی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *