dastforoshi

ساماندهی دستفروشان در روزهای پایانی سال + جزئیات

تصویر روز: مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران گفت: ۵۰ نقطه ساماندهی برای دستفروشان در روزهای پایانی سال از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از شبکه خبر، ابوالقاسم چیذری افزود: از ۱۵ اسفند تا یکم فروردین فضایی جهت بازار روز موقت برای دستفروشان درنظر گرفته شده است.

وی گفت: ۴۸ نقطه از سطح شهر تهران به عنوان اماکن ممنوع دستفروشی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به میدان ولیعصر، هفت تیر، میدان ونک ، میدان تجریش ، خیابان قزوین، خیابان رودکی، خیابان هاشمی ، میدان صادقیه ، بلوار اصلی تهرانسر، خیابان امیرکبیر ، خیابان وحدت، میدان شمشیری ، خیابان پیروزی و … اشاره کرد که دراین باره تمهیدات ویژه ای برای جلوگیری از بساط گستری دستفروشان اجرا خواهد شد.

چیذری ادامه داد: از ۱۵ اسفند به صورت قانونی با دستفروشانی که در نقاط ممنوعه بساط گستری می کنند، برخورد خواهد شد.مدیرعامل شهربان تصریح کرد: ۵۰ نقطه ساماندهی برای دستفروشان در روزهای پایانی سال از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است که به تعبیری بازارچه موقت دستفروشان است و این بازارها در اطراف همان خیابان ها و میادین اصلی برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه نارضایتی شهروندان و معضلات ترافیکی از جمله دلایل ایجاد بازارچه موقت دستفروشان است، خاطر نشان کرد: دستفروشان متجاهر با جانمایی صورت گرفته کمتر خواهند شد.

چیذری تاکید کرد: هر دستفروشی که امتناع کند، متخلف و طبق قانون ۵۵ شهرداری ها به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.وی گفت: هزینه ای که برای برپایی بازارچه های موقت در شبهای پایانی سال از دستفروشان دریافت خواهد شد روزانه ۱۰ هزار تومان خواهد بود .

این مقام مسئول با اعلام این که در ایام پایان سال، ۶۰ درصد دستفروشان شهرستانی و تنها ۴۰ درصد آن ها تهرانی هستند، افزود : عده ای از این دستفروشان از ماه قبل برای این ایام به تهران آمده و نیز در مکان های پر تردد شهر با اجناس کم ارزش بساط گستری می کنند تا بتوانند جانمایی و خود را در مکان های جانمایی تثبیت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *