ghatar.sakht

خارجی ها در ایران قطار سریع السیر می سازند

تصویر روز: معاون راه آهن گفت: قطار سریع السیر تهران – اصفهان با تامین مالی کشورهای خارجی راه اندازی می شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، حسن موسوی معاون مسافری راه آهن در گردهمایی روسای قطارهای مسافری گفت: انتظار می رود با تشکیل شرکت قطارهای حومه ای، شاهد انقلاب عظیمی در جابجایی مسافران ریلی در کلان شهرهایی چون تهران، تبریز، مشهد، شیراز و … باشیم.

موسوی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش قطارهای حومه ای همراه با ارتقای کیفیت هستیم و برغم خشکسالی مالی در کشور ، راه آهن توانسته است همه پروژه ها به موقع تعریف و اجرا کند.

موسوی به یکی از سیاست های مهم راه آهن کشور اشاره کرد و گفت: راه اندازی قطار سریع السیر تهران – اصفهان با تامین مالی کشورهای خارجی و همچنین برقی کردن محور تهران – مشهد در دست اجراست که امیدواریم شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه باشیم.

وی افزود: برقی کردن محور ریلی اینچه برون – گرمسار نیز که مذاکرات آن با کشور روسیه نهایی شده به زودی اجرا می شود. موسوی خاطر نشان کرد: تا شهریور سال اینده ، ۱۰ تا ۱۲ دستگاه ریل باس تحویل ناوگان ریلی می شود.

معاون مسافری راه آهن گفت: نوسازی و بهسازی ناوگان در دست اجراست و شرکت های حمل و نقل مسافری نیز بایستی طبق دستورالعمل های راه آهن استاندارد سازی شوند.

وی به ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش در راه آهن اشاره کرد و افزود: ورود بخش خصوصی و خرید ناوگان توسط شرکت های حمل و نقل مسافری می تواند سهم راه آهن را در جابجایی مسافران افزایش دهد.

موسوی در پایان بر توجه روسا به مقررات عمومی حرکت قطار، توجه به ایمنی، نظارت بر عملکرد ماموران قطارها و مدیریت بحران در زمان سوانح تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *