berenj

عرضه برنج، شکر و کره با قیمت مصوب

تصویر روز: مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران: برنج، شکر و کره با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های تعاونی مصرف توزیع می شود.

به گزارش تصویر روز محمد علی قنبری در گفت و گو با صداوسیما با اشاره به اینک توزیع کالاهای اساسی با قیمت مصوب تا پایان فروردین سال آینده ادامه دارد افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده برنج درجه یک هندی ۱۱۲۱ با قیمت هر کیلو ۳۸۰۰، برنج درجه یک اروگوئه با قیمت هر کیلو ۲۷۰۰ تومان و برنج سفید داخلی نیز با قیمت هر کیلو ۲۶۰۰ تومان عرضه می شود.

وی گفت: شکر مرغوب تصفیه شده نیز درب کارخانه با قیمت ۲۵۲۰ تومان بصورت عمده عرضه و در بازار نیز هر کیلو کمتر از ۳ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای و شرکت های تعاونی مصرف فروخته می شود.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: ذخایر موجود شکر خیلی خوب است و به هر میزان که نیاز باشد در بورس عرضه شده اما از آنجا که تقاضا کمتر از عرضه است استقبال چندانی نشده است.

قنبری گفت: میزان تولید شکر داخلی نیز بسیار مطلوب است و تاکنون یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شکر تولید داخل در اختیار بخش خصوصی است.

وی افزود: میزان مصرف کره در کشور حدود ۴۰ هزار تن است تا حدود ۳ ماه پیش قیمت این کالا در بازار بالا بود به همین علت طرح تنظیم بازار از آن زمان تاکنون ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار هر قالب کره ۵۰ گرمی ۱۵۰۰ تومان و هر قالب کره ۱۰۰ گرمی ۲۹۰۰ تومان عرضه می شود.

قنبری افزود: علاوه بر این ۵ تا ۱۰ هزار تن کره در حال واردات است که هنوز وارد بازار نشده است و در صورت نیاز توزیع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *