photo 2017 03 10 21 48 02

تحویل دومین هواپیمای ایرباس به ایران

تصویر روز: نخستین هواپیمای ایرباس پهن پیکر A330-200درساعت ۰۹:۰۰با فرود در فرودگاه بین المللی مهرآباد به ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” ملحق خواهد شد.

به همین مناسبت ،مراسمی با حضور مدیران ومسولان صنعت حمل ونقل هوایی در روز بیست ویکم اسفند ماه سال جاری درآشیانه انقلاب هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” برگزار خواهد شد.

هواپیماهای ایرباس A330-200 خریداری شده توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” دارای موتورهای قدرتمند Trent700 ساخت شرکت رولز رویس می باشد و برد اسمی این هواپیما با ۲۵۳ مسافر در سه کلاس مختلف ۱۳۴۰۰ کیلومتر می باشد.طول بدنه این مدل ۵۸٫۸۲ متر می باشد.

تا فوریه سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۶۴۸ فروند هواپیمای ارباس A330-200 سفارش داده شد که ۶۰۴ فروند از آنها تحویل شرکتهای هواپیمایی مختلف جهان گردید و ۵۹۳ فروند از آنها در حال خدمت رسانی به شرکتهای هوایی میباشند.رقبای این مدل از ارباس A330 هواپیماهای بوئینگ B767-300ER و B767-400er و هواپیمای فوق مدرن بوئینگ B787 Dreamliner می باشد که با توجه به مصرف سوخت کمتر و ظرفیت بالاتر و برد بیشتردر قیاس با سایر هواپیمای ها از فروش مناسبی برخوردار است .

از ویژگیهای این هواپیما می توان به مشخصات تعمیراتی آن اشاره کرد به طوری که زمان طولانی بین چک های این هواپیما می باشد.طبق دستورالعمل های صادر شده شرکت ایرباس A-chkاین هواپیما در خط پرواز قابل انجام است ونیازی به حضور در آشیانه ندارد.همچنین این هواپیما نیازی به انجام C-chk نداردوپس از ۶ سال چک سنگین اول یا S-1 و پس از دوازده سال چک سنگین دوم یا S-2 را نیازمند است.

در مجموع ۱۳۳۰ فروند از انواع مدلهای این هواپیما تا فوریه ۲۰۱۷ تحویل داده شده است که شامل ۶۰۴ فروند مدل A330-200 , 38 فروند مدل A330-200F و ۶۸۸ فروند مدل A330-300 میشوند.

بزرگترین کاربرهای ارباس A330 شرکت Turkish Airlines با ۶۰ فروند ,شرکت Air China با ۵۵ فروند,شرکت China EasternAirlines با ۵۱ فروند و شرکت CathayPacific با ۴۲ فروند از انواع مدلهای این هواپیما می باشند.

گفتنی است در دی ماه سال جاری اولین هواپیمای ایرباس از نوعA321 تحویل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران “هما” شد.براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا پایان سال ۹۵ دومین هواپیمای ایرباس A330-200 نیر تحویل داده شودو”هما”تعداد ۳۸ فروند از این هواپیما را در لیست خرید خود قرارداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *