amlak

کاهش ۲۱ درصدی معاملات مسکن در اسفند ماه

تصویر روز: در حالی که تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۵ به ۱۶۲.۱ هزار واحد مسکونی بالغ شده، تعداد معاملات مسکن در اسفندماه با کاهش ۶.۴ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل رو به رو شده است.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم ، براساس«گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران»، در اسفند ماه سال ۱۳۹۵، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۱۲٫۲هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۱٫۶ و ۶٫۴ درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۵٫۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل (بهمن ماه) و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۱٫۵ و ۵٫۲ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس جدول زیر در اسفند ماه حدود ۱۲۲۰۰معامله مسکن صورت گرفته که این عدد نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ با کاهش ۲۱٫۶ درصدی رو به رو شده است.

همچنین تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران در سال ۱۳۹۵ به ۱۶۲٫۱ هزار واحد مسکونی بالغ شده ، که در مقایسه با سال ۱۳۹۴، ۵٫۴ درصد افزایش نشان می دهد. این درحالی است که تعداد معاملات مسکن در سال ۹۳، بالغ بر ۱۷۱ هزار عدد بوده است که به این ترتیب شاهد کاهش چشم‌گیر معاملات نسبت به آن زمان بوده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *