zanganeh.2

واگذاری میدان فرزاد B به هند سودی برای کشور ندارد

تصویر روز: وزیرنفت با بیان اینکه واگذاری میدان فرزاد B به هند هیچ چیز عائد ایران نمی کند،گفت:بازار صادرات نفت و کشورهای جایگزین هند برای فروش نفت وجود دارد.

به گزارش تصویر روز بیژن نامدار زنگنه در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به تهدید نفتی هند برای گرفتن پروژه میدان گازی” فرزاد” از ایران، گفت:ایران کشور هند را یک مشتری خوب و کشور دوست می داند و درصدد است که روابط خود را در تمامی زمینه ها به ویژه نفت، گاز و پتروشیمی گسترش دهد و از هر گامی در این جهت استقبال می کند.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران در میدان گازی “فرزاد B” انعطاف زیادی نشان داده است، افزود: کشور ما درباره این میدان زمان زیادی صرف کرده و از زمانی که رییس جمهوری ایران و نخست وزیر هند تعیین کرده بودند، مهلت بیشتری به طرف هندی داد.

انعقاد قرادادی که کسب درآمد از آن نزدیک به صفر بوده معقولانه نیست

نامدار زنگنه با اشاره به اینکه پیشنهادات طرف هندی برای ایران قابل قبول نیست و از پیشنهادات طرف هندی در طول زمان هیچ چیز عائد ایران نمی شود، ادامه داد:نفت و گاز برای کسب سود و درآمد تولید می شود، لذا انعقاد قرادادی که کسب درآمد از آن نزدیک به صفر بوده معقولانه نیست و به این ترتیب ایران نمی تواند در این مورد با هندی ها به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه ایران مشکلی برای فروش و صادرات نفت ندارد، یادآور شد:ایران از کاهش خرید نفت توسط هند خوشحال نمی شود، اما بازار صادرات نفت و کشورهای جایگزین برای فروش نفت وجود دارد.

ایران در برابر هیچ کشوری زیر بار تهدید نمی رود

وزیر نفت تصریح کرد: استفاده از زبان تهدید صحیح نیست و ایران در برابر هیچ کشوری زیر بار تهدید نمی رود.

پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *