derafshi.karaj

احداث بیمارستان سوانح سوختگی در البرز

تصویر روز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه ۴۰ مرکز LDR مختص به زایمان در البرز وجود دارد، گفت: بیمارستان سوانح سوختی بعد از سه ماه نخست سال جاری در البرز شروع به ساخت می‌شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم حمید درفشی در جلسه شورای اطلاع رسانی استان البرز که پیش از ظهرامروز در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار شد اظهار داشت: در البرز بیش از ۲ هزار پزشک عمومی و ۹۵۰ پزشک تخصصی حضور دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه ۱۸ رشته دانشگاهی در دانشگاه البرز حضور دارند، ادامه داد: قبل از دولت فعلی تعداد تختهای بیمارستانی ۷۰۰ تخت بود که فقط ۴۰۰ تخت دارای استاندارد بودند.

وی با اشاره به اینکه در دولت فعلی به بیمارستان مدنی ۱۳۰ تخت، کمالی ۲۲۰ تخت، کوثر ۱۵۰ تخت و بیمارستان امام جعفر صادق(ع) ۳۳ تخت اضافه شده است، عنوان کرد: در بیمارستان کمالی با اضافه کردن ۲۰۰ تخت، بیمارستان جامع زنان احداث می‌شود و به مرکز بحران ۹ پایگاه اورژانس و ۳۰ آمبولانس اضافه شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان اطفال در بیمارستان شهید باهنر به متراژ ۱۴ هزار متر مربع افتتاح می‌شود، اضافه کرد: کلینیک ویژه با ۴۶ مطب پزشکی، رادیولوژی و بخش‌های آموزشی و بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی امامحسین (ع) در اردیبهشت افتتاح می‌شود.

درفشی با اشاره به اینکه ۳۳ اتاق عمل به بیمارستان‌های استان اضافه شده است، اظهار داشت: در پردیس دانشگاه پروژه ۲ دانشکده و خوابگاه دانشجویی و نمازخانه شروع شده است.

درفشی با اشاره به راه‌اندازی LDR در البرز خاطرنشان کرد: این بخش بهینه‌سازی بلوک‌های زایمانی است که بیش از ۴۰ مرکز برای استان تجهیز شده است.

وی با بیان اینکه برنامه احداث بیمارستان طالقان شروع شده است، ادامه داد: در حوزه بهداشت در دولت فعلی در البرز تمام مراکز بهداشتی و درمانی خراب و از نو ساخته شد یا بازسازی و تجهیز شد که ۳۳ واحد تخریب و ۸۰ واحد بازسازی شد.

درفشی با اشاره به اینکه در سطح استان البرز ۲۱۰ پایگاه سلامت و ۶۹ مرکز سلامت جامعه وجود دارد، گفت: در طرح تحول سلامت کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های دانشگاهی، برنامه ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ارتقا کیفیت، زایمان طبیعی رایگان وجود دارد که زایمان طبیعی ترویج شده و سزارین اول به زیر ۲۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز بیش از ۹۷ میلیارد تومان در دو و نیم سال سرمایه‌گذاری در بخش درمان داشته است، تاکید کرد: در بخش نازایی یک مرکز با اعتبار ۶ میلیارد تومان در بیمارستان کمالی با ۳ اتاق عمل نازایی تا ۲ هفته آینده راه‌اندازی می‌شود که تعرفه‌های دولتی دارد.

درفشی با اشاره به اینکه دانشکده دندانپزشکی با ۶۰ یونیت در بیمارستان باهنر وجود دارد و یک مرکز شبانه‌روزی تا ۲ هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه البرز از بین ۵۸ دانشگاه کشور رتبه ۱۸ را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: یک بیمارستان ۵۰ تختی سوانح سوختی بعد از سه ماه نخست سال جاری در البرز شروع به ساخت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *