تصویر روز: بندر شانگهای چین جابجایی کانتینری بیشتری را در آوریل سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال به نمایش گذاشت.
آمار گروه بندری بین المللی شانگهای چین SIPG نشان داد، شلوغ ترین بندر جهان جابجایی سه میلیون و ۲۸۰ هزار TEU را در ماه آوریل سال جاری میلادی به ثبت رساند که نسبت به سه میلیون و ۱۲۰ هزارTEU مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۴٫۹ درصدی را به همراه داشت.
جابجایی سه میلیون و ۲۸ هزار TEU ماه آوریل نسبت به سه میلیون و ۴۳ هزار TEU ماه مارس سال جاری میلادی، ۴٫۶ درصد افت داشت.
از ماه ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی، بندر شانگهای چین جابجایی ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار TEU را به ثبت رساند، رقمی که افزایش ۸٫۷ درصدی را نسبت به ۱۱ میلیون و ۶۶۰ هزار TEU مدت مشابه سال گذشته، به نمایش می گذارد.
تاثیر رشد اقتصادی چین بر عملکرد بنادر این کشور
توان عملیاتیِ بنادر بزرگِ کانتینریِ چین به موجب رشد اقتصادی در سه ماه نخست سال جاری میلادی، در ماه مارس با رشد بیشتری روبرو شد.
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از ادار? آمار کشتیرانی شانگهای، رشد اقتصادی و تجارت چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی موجب افزایش ۶٫۳ درصدیِ توان عملیاتی در هشت بندر پرتردد کانتینریِ این کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شد و جابه جایی کانتینری به ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار TEU رسید.
بر اساس این گزارش، توان عملیاتیِ کانتینر در سه بندر بزرگ شانگهای، نینگبو و گوانجو ۸٫۶ درصد افزایش یافت و رشد دیجیتالی این بنادر دو برابر شد.
این گزارش ادامه داد: رشد ناخالص داخلی در سه ماه نخست سال جاری میلادی با رشد ۶٫۹ درصدی همراه بود که بیشترین میزان خود را از سه ماه نخست سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون نشان می دهد. ارزش مالیِ صادرات و واردات نیز هر کدام به ترتیب ۱۶٫۴ و ۲۰٫۳ درصد رشد داشت. به لحاظ حجم کالا نیز صادرات و واردات به ترتیب با افزایش ۸٫۲ و ۲۴ درصدی همراه بودند.
این گزارش ضمن اشاره به رشد جابه جایی کانتینری در بندر شانگهای خصوصا در ماه مارس ادامه داد: جابه جایی کانتینری در ماه مارس به سه میلیون و ۴۰۰ میلیون دلار رسید که خبر از افزایش ۱۴٫۲ درصدیِ آن می دهد.
از سوی دیگر، وضع نامساعد جوی در چین شمالی و ائتلافات صنعت کشتیرانی تغییراتی را در ارائه خدمات وعملکرد ترمینال ها ایجاد کرد؛ این درحالی است که حجم بالای جابه جایی کانتینری در یاردها عملیات ترانزیت بار در مسیرهای آسیا-اروپا، ترانسپسفیک و آسیا-استرالیا را با تاخیر همراه کرده است.
بندر نینگبو چین که سومین بندر بزرگ این کشور است با وجود رکود در ماه مارس سال جاری میلادی ۱۴ درصد افزایش در جابه جایی کانتینری را ثبت کرد و به یک میلیون و ۷۰۰ هزار TEU رسید. افزون برآن ، جابه جایی کانتینری در بنادر گوانجو و شنزن به ترتیب ۱۲٫۸ و ۵٫۸ درصد رشد کرد.
جابه جایی کانتینری در ترمینال Kwai Tsing هنگ کنگ نیز در ماه مارس به یک میلیون و ۸۰۰ هزار TEU رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشت? میلادی ۱۷ درصد و در مقایسه با ماه فوریه ۲۶ درصد رشد داشت.
رشد توان عملیاتی در بنادر شمالی تیانجین و Qingdoa ثابت ماند و بندر دالیان با سه درصد افزایش به ۸۰۱ هزار TEU رسید.
بندر Xiamen واقع در جنوب شرقی چین نیز که نزدیکترین بندر به تایوان است ۸٫۲ درصد افزایش در جابه جایی کانتینری خود را به ثبت رساند.
دیدگاهتان را بنویسید