vaezi

برنامه ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در حوزه فضای مجازی

تصویر روز: وزیر ارتباطات با بیان اینکه در سال ۹۴ در حوزه ICT حدود ۳۰هزار شغل ایجاد کردیم گفت: این میزان در سال ۹۵ به ۱۰۰ هزار افزایش یافت و در سال ۹۶ نیز ایجاد ۱۳۰ هزار شغل در فضای مجازی هدف‌گذاری شده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمود واعظی افزود: اکنون نمونه‌هایی از ایجاد شغل در فضای مجازی در شهر تهران و برخی کلان‌شهرها درزمینه حمل‌ و نقل ، املاک، گردشگری و تجارت را شاهد هستیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: یکی از کارهای مهم این دولت رویکردی بوده که در زمینه فضای مجازی داشته و این درحالی است که در دولت قبل فضای مجازی یک فضایی بود که افراد فقط اطلاعاتی کسب کنند و خبررسانی انجام شود و آن ‌هم تهدید تلقی می‌شد.
وی افزود: این دولت یک دسترسی آزاد به اطلاعات را سرلوحه کار خود قرارداد و سپس منشور حقوق شهروندی را به‌عنوان یکی از سیاست‌های جدی قرارداد.
واعظی گفت: همچنین بستر شبکه ملی اطلاعات و فضای مجازی را به‌عنوان بستر و شبکه‌ای که می‌تواند همه ملت ایران را به هم متصل کند درزمینه زیرساخت‌هایش اقدام کردیم.
وزیر ارتباطات اضافه کرد: وقتی کار به‌جایی رسید که از نظر سرعت و کیفیت به نقطه مطلوب رسید آن هدف اصلی خودش را که ایجاد کسب‌ وکارهای الکترونیکی یا دانش‌بنیان است ، به‌عنوان اولویت قراردادیم.
واعظی تأکید کرد: حوزه آی سی تی در ایجاد اشتغال همانند صنعت ، منابع بسیار زیادی نیاز ندارد و امیدواریم با منابع کم و با زیرساخت‌هایی که آماده ‌شده است بتوانیم برای جوانان به‌ ویژه جوانان فارغ‌التحصیل بیکار شغل ایجاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *