1058673 637

وحشت و اضطراب در انگلیس + عکس

تصویر روز: اداره فوریت های پزشکی لندن از انتقال ۲۰ نفر به بیمارستان های این شهر خبر داد.

به گزارش تصویر روز به نقل از صداوسیما از لندن، یک خودرو در مرکز لندن شماری از رهگذران را زیر گرفت. براساس آمار اولیه بیش از ۱۰ نفر آسیب دیدند. حال برخی از مصدومان وخیم گزارش شده است.
پلیس دو طرف پل لندن (لندن بریج ) و برخی خیابانهای منتهی را مسدود کرده است.مردم سرآسیمه از مرکز شهر دور می شوند.شمار زیادی خودرو پلیس و آمبولانس در محل حضور دارد.
برخی شاهدان از بازداشت راننده خودرو ون خبر دادند که روی پل معروف لندن بریج در نزدیکی مرکز سیاسی لندن با ورود به پیاده رو رهگذران را زیر گرفت. پلیس از مردم خواسته از تردد غیر ضرور پرهیز کنند. دوم فروردین امسال نیر حمله مشابهی روی پل وست مینستر در نزدیکی پارلمان و دفتر نخست وزیری انگلستان پنج کشته و دهها زخمی بر جای گذاشت.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک مقام رسمی دولت انگلیس شامگاه شنبه گفت حادثه ای بزرگ بر روی پل لندن روی داده است.
یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت چند نفر را روی پل لندن دیده است که ظاهرا جراحت ناشی از اصابت کارد بر روی تن خود داشتند.
یک زن که شاهد عینی حادثه پل لندن بود گفت سه نفر را بر روی پل دیده است که گلویشان با کارد بریده شده بود.
رویترز اعلام کرد پلیس لندن در پیامی امنیتی در توئیتر برای ساکنان لندن نوشت: در صورت گرفتار شدن در حمله “فرار کنید، مخفی شوید، خبر دهید.”
شبکه بی بی سی گفت پلیس لندن بعد از حادثه حمله در پل لندن در حال جستجوی ۳ مظنون است که احتمالا مسلح هستند.
ساکنان محلی نزدیک پل لندن گفتند صدای شلیک تیر را در نزدیکی پل شنیده‌اند.
شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع خبری در انگلیس از شنیده شدن صدای شلیک گلوله جنگی در نزدیکی ایستکاه پل لندن خبر داد.
العربیه به نقل از منابع خبری در انگلیس اعلام کرد، دو فرد مسلح در رستورانی در نزدیکی پل لندن دو نفر را با سلاح سرد زخمی کردند.
پلیس لندن نیز اعلام کرد، در حملات لندن بیش از یک نفر کشته شدند.

1058672 142

حادثه ی دیگر در محله ی بارو مارکت لندن
پلیس انگلیس از یک حادثه ی دیگر در محله ی بارو مارکت خبر داد که در آن شمار زیادی رستوران ها و مشروب فروشی واقع است. دراین حادثه که در یک مشروب فروشی روی داد،دست کم گلوی ۳ نفر با کارد بریده شد.عامل یا عاملان این حادثه هنوز بازداشت نشده اند.
باتوجه به اینکه در این محله واقع در مرکز لندن شمار زیادی از مردم حضور داشتند، پلیس به سرعت در حال تخلیه ی این محل از جمعیت است و مردم نیز سراسیمه درحال فرار از این محدوده هستند.

1058669 787

سومین حادثه در منطقه واکسال لندن واقع در مرکز این شهر رخ داد
در منطقه واکسال لندن واقع در مرکز این شهر سومین حادثه نیز رخ داده و پلیس مسلح و ضد تروریستی به منطقه اعزام شده است. پلیس انگلیس در پی ۳ حادثه پی در پی در مرکز لندن، بخش آموزش های ویژه ی شرایط اضطراری را روی پایگاه اطلاع رسانی خود فعال کرده است. فرار، پنهان شدن و اطلاع به پلیس إز مهمترین مواردی است که در این پایگاه بر آن تاکید شده است.برخی منابع اعلام کرده اند پلیس احتمال می دهد حوادث مشابه دیگری روی دهد.

روزنامه «دیلی تلگراف» در پایگاه اینترنتی خود نوشت سه نفر در منطقه «لاندن بریج» لندن، به مردم حمله ور شدند.
در این گزارش آمده است: “در پی انتشار گزارش ها درباره حمله سه مرد با چاقو به مردم، رفت و آمد در لاندن بریج اکنون به حالت توقف در آمده است.” بر اساس گزارش های منتشر شده، حداکثر ۲۰ نفر نیز هدف حمله یک خودروی ون قرار گرفته اند.
در ادامه گزارش این روزنامه آمده است نیروهای پلیس، به صورت گسترده اقدام به تخلیه مردم از ساختمان های منطقه تا شعاع یک و نیم کیلومتری از لاندن بریج کرده اند. این موضوع به خصوص درباره «تئاتر گلوب» مصداق دارد.

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از نخست وزیر انگلیس اعلام کرد، تروریستی بودن حملات لندن محتمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *