maleyat malard

رضایت مودیان از عملکرد اداره مالیاتی شهرستان ملارد

تصویر روز: دنیای امروز بر پایه مشتری مداری و رضایت مندی مشتریان استوار شده به گونه ای که گسترش و ارایه خدمات بدون در نظر گرفتن این اصل غیر ممکن است.

تمام بخش های مختلف دولتی و خصوصی جمله ” همیشه حق با مشتری است “ را سر لوحه برنامه های خویش می دانند زیرا این سازمانها بدون نگرشی مشتری مدارانه نمی‌توانند موفقیتی حاصل کنند. لذا در دنیای امروز مراکز مختلفی از جمله ادارات مالیاتی که ارتباط زیادی نیز با قشر های مختلف مردم دارند ، باید مشتری مداری را زیربنای تمامی فعالیت‌های قرار دهند.

ادارات مالیاتی با توجه به تعداد بالای مراجعان بویژه در ایام دریافت اظهارنامه ها، روزانه پذیرای قشر های مختلف مردم هستند ، لذا دقت در انجام کار ، سرعت عمل و حفظ حریم و حقوق مراجعان در این مراکز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اداره مالیاتی شهرستان ملارد یکی از این مراکز است. این اداره همزمان با سایر مراکز مالیاتی کشور به‌ منظور اطلاع‌رسانی دقیق ، ارائه راهنمایی و پاسخگویی لازم در رابطه با دریافت اظهارنامه های مالیاتی ، ساعات کاری خود را افزایش داد. این مرکز همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه ( ۲۵ و ۲۶ خرداد ) نیز جهت ارائه خدمات مطلوب به مودیان مالیاتی پاسخگوی مراجعان بود.

با توجه به ازدحام مودیان در روزهای پایانی ارایه اظهارنامه های سال ۹۵ در این اداره ، خوشبختانه به دلیل مدیریت صحیح ، ارایه آموزش های لازم ، برنامه ریزی مناسب ، استفاده بهینه از امکانات موجود و بکارگیری از نیروهای متخصص ، کوچکترین خللی در روند ارایه خدمات به مردم دیده نمی شد.

طی این مدت همچنین کارشناسان اداره مالیاتی ملارد در تمامی مراحل با حسن برخورد و در کمال احترام با مودیان سخن گفته و به سوالات فراوان آنان در بخش های مختلف پاسخ می گفتند.

تعدادی از مراجعان به این اداره در گفت و گو با خبرنگار ما از عملکرد و نحوه پاسخگویی مدیران و کارشناسان این اداره ابراز رضایت کردند. آنان با ابراز خرسندی از انتقال اداره مالیاتی شهرستان ملارد به ساختمان جدید ، این اقدام را گامی مثبت در راستای مشتری مداری توصیف کردند. به گفته این مودیان ساختمان قبلی این اداره متاسفانه از امکانات و فضای لازم برای ارایه خدمات به مراجعان برخوردار نبود.

یکی دیگر از مراجعان نیز اظهارداشت: برای انجام کاری به دفتر رییس این اداره مالیاتی مراجعه کردم که خوشبختانه بر خلاف برخی دیگر از ادارات ، در کوتاهترین زمان ممکن هماهنگی لازم برای انجام ملاقات با رییس و معاونان این مرکز مهیا شد. به گفته وی این موضوع بیانگر توجه ویژه مدیر و کارکنان این اداره به مشتری مداری و ارایه خدمات به مودیان است.

همواره از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی مردم با مسوولان یاد می کنند. یکی از وظایف خبرنگاران انعکاس مشکلات و کاستی ها در سازمانها و دستگاههای مختلف است اما دیدن زحمات و انعکاس منصفانه آن نیز قطعا بخش دیگری از وظایف حرفه خبرنگاران در جامعه است. از این رو از زحمات رییس ، معاونان ، کارشناسان و کارکنان اداره مالیاتی شهرستان ملارد که با انجام درست وظایف خود به مردم خدمت رسانی می کنند ، به سهم خود تشکر و قدردانی نموده و به تمامی این عزیزان خدا قوت عرض می نمایم.

بدون شک آنچه باعث موفقیت برخی سازمان ها در اجرای طرح های مشتری مداری شده است در درجه نخست اعتقاد کامل به نقش و جایگاه مشتری و ارباب رجوع در بقا و تداوم کاری آنها است و در درجه بعد ایجاد ساختار سازمانی بر مبنای مشتری مداری و مشتری محوری است که این مهم بصورت عینی در این مرکز مشاهده می شود.

حمید طلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *