alishahi

جزئیات انتشار اوراق صکوک اجاره سایپا یدک اعلام شد

تصویر روز: مدیرعامل سایپا یدک از انتشار اوراق صکوک اجاره برای تامین سرمایه در گردش حوزه بازرگانی این شرکت خبر داد.

به گزارش تصویر روز به نقل از صدا و سیما ، رحیم علیشاهی گفت : این اوراق را شرکت تامین سرمایه آرمان به مبلغ ۸۵۰میلیارد ریال با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد و با سررسید چهار ساله روز شنبه ( فردا) منتشر خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت سایپا یدک با اشاره به نامگذاری سال “اقتصاد مقاومتی؛تولید-اشتغال ” از سوی مقام معظم رهبری گفت: شرکت بازرگانی سایپا یدک در راستای تحقق شعار سال و به منظور تامین سرمایه در گردش حوزه بازرگانی اقدام به انتشار اوراق صکوک کرده است.
وی افزود: این اوراق به روش بهره وری از دارایی های غیرجاری در قالب قرارداد اجاره به شرط تملیک منتشر می شود و گردش نقدینگی حاصل از آن را در جهت برنامه ریزی ،سفارشات و تامین قطعات و لوازم یدکی محصولات گروه خودروسازی سایپا از طریق تامین کنندگان داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
به گفته مدیرعامل سایپا یدک ؛ انتشار این اوراق علاوه بر ایجاد اشتغال می تواند گام موثری در جهت احیای دوباره زنجیره تولید قطعات با کیفیت و قیمت مطلوب باشد.
علیشاهی با بیان اینکه این اقدام دومین اوراق صکوک بازار سرمایه در سال ۹۶ با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار است ، خاطرنشان کرد : این اوراق به مبلغ ۸۵۰میلیارد ریال با نرخ سود سالانه ۱۸ درصد و با تعهد پذیره نویسی و بازارگردانی تامین سرمایه آرمان و سررسید چهار ساله منتشر خواهد شد و پرداخت سود آن نیز به صورت هر ۳ ماه یکبار تضمین شده است.
مدیرعامل سایپا یدک گفت: بازپرداخت بلند مدت ، تزریق یکباره مبلغ این اوراق به کالبد بازرگانی شرکت با توجه به زمان عرضه آن و همچنین نرخ متناسب و پایین هزینه این روش تامین مالی در مقایسه با سایر منابع تامین مالی از مزایای آن است.
وی افزود: تامین و توزیع قطعات با کیفیت ،گردش نقدینگی حداقل ۳ بار در سال ،افزایش توان مذاکره و دریافت تخفیف بیشتر ،کاهش قیمت تمام شده قطعات ودر نتیجه نرخ فروش پایین تر و در نهایت افزایش رضایت مشتریان شبکه خدمات پس از فروش و پرداخت بموقع تعهدات از طریق گردش صحیح نقدینگی را می توان از دیگر مزیتهای آن برشمرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *