اوج مصرف برق ۱۷ بار از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشت

تصویر روز:  اوج مصرف برق در حالی دیروز به ۵۳ هزار و ۸۴۷ مگاوات رسید که در یک ماه گذشته ۱۷ بار از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشت؛ در حالی که پارسال و در همین بازه زمانی فقط ۲ بار این اتفاق رخ داده بود.

به گزارش وزارت نیرو، اوج مصرف برق در حالی دیروز (دوشنبه) با ثبت رقم ۵۳ هزار و ۸۴۷ مگاوات، به مرز ۵۴ هزار مگاوات نزدیک شد که به نظر می‌رسد این روزها عبور از خط ۵۳ هزار مگاواتی دیگر به یک امر عادی تبدیل شده باشد.
در یک ماه گذشته و در طول ۲۴ ساعت شبانه روز حدود ۱۷ بار پیک مصرف برق از مرز ۵۰ هزار مگاوات گذشت.
آمار وضعیت شبکه برق کشور نشان می‌دهد به طور متوسط از آغاز امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال اوج مصرف برق در کشور حدود هفت درصد افزایش یافته و این امر برای استان‌هایی چون خوزستان، مازندران، هرمزگان و … بیش از این میزان بوده است.
همچنین امسال ارقام مصرف در اوج شب و روز در حال نزدیک شدن به هم و تثبیت در مرزهای بالاتر از ۵۰ مگاوات است، در حالی که پارسال شکاف میان پیک شب و روز بسیار زیاد و در بسیاری از مواقع کمتر از ۵۰ هزار مگاوات بود.
به گزارش ایرنا، اوج بار روز شبکه برق از ساعت ۱۲ تا ۱۶ و در شب هنگام از ساعت ۱۷ تا ۲۳ است.
این گزارش می‌افزاید، کل مبادلات دیروز برق یک هزار و ۸۵۶ مگاوات بود که در مقایسه با روز پیش از آن چندان تغییری نکرد.
همچنین سهم صادرات برق در روز گذشته از میزان کل مبادلات یک هزار و ۳۰۰ مگاوات و سهم واردات ۵۵۶ مگاوات گزارش شده است.
میزان مصرف برق دیروز صنایع نیز با اندکی افزایش نسبت به روز یکشنبه روبرو شد و به سه هزار و ۸۱۴ مگاوات رسید.
به گزارش ایرنا، چندی پیش وزیر نیرو اعلام کرد: افزایش تقاضای آب و برق و کمبودها در این شبکه گسترده باید با مدیریت در مصرف و مصرف بهینه جبران شود.
حمید چیت چیان یادآوری کرد: ما چهاردهمین شبکه بزرگ جهان را داریم اما پانزدهمین سال بدون خاموشی سراسری را پشت سر گذاشتیم که این تدابیر و اقدام ها با توان و مدیریت متخصصان ایرانی به اجرا در آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *