jahangiri.2

جهانگیری: اولویت اول کشور اقتصاد است

تصویر روز: معاون اول رئیس جمهور گفت: اولویت اول کشور امروز مسئله اقتصاد اعم از بیکاری، معیشت مردم و قدرت اقتصادی است.

به گزارش شبکه خبر،اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح موزه بانک ملی ایران گفت: ایران باید توسعه یابد و اقتصاد کشور باید قادر شود سالی حداقل یک میلیون شغل پایدار و آبرومند برای جوانان کشور ایجاد کند. وی گفت: اگر امکان داشته باشد باید به رشد بالایی حتی رشد دو رقمی مستمر چند ساله برسیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارشی که امروز در جلسه هیئت دولت اعلام شده و براساس آن کشور ویتنام به صادرات ۱۵۰ میلیارد دلاری دست یافته است، گفت: با آنکه ما کشوری با سابقه صنعتی زیاد هستیم و از دهه ۴۰ توسعه را آغاز کرده ایم، ۵۰ میلیارد دلار کالا صادر می کنیم که بخش عمده آن نیز کالاهای نفتی است و کالاهای صنعتی و دانش محور در آن محدود است.

جهانگیری با بیان اینکه خداوند همه شرایط را در ایران ایجاد کرده تا بتوانیم کشور بزرگی باشیم، افزود: ما اعضای تیم اقتصادی کشور باید دور هم جمع بشویم و بپرسیم چرا اینگونه نمی شود؟ وی افزود: باید از اینکه مردم از مسائل اقتصادی رنج می برند و خانواده ای چند فرزند بیکار دارد رنج ببریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: برای یک مسئول افتخار نیست که با یک ماده قانونی جلوی شغل ایجاد کردن یک نفر را بگیرد.

جهانگیری افزود: نباید به بهانه های اداری و ترس از سازمان بازرسی و یا سازمان های نظارتی دیگر اگر بتوانیم کار مردم را حل کنیم، از آن امتناع ورزیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کار ارزشمند بانک ملی در ایجاد موزه گفت: این کار فرهنگی ارزشمند جای تقدیر و تشکر دارد.
معاون اول رئیس جمهور افزود: موزه ها در تبیین هویت فرهنگی و روشنگری تاریخ تمدن ایرانی نقش بسزایی دارند.

جهانگیری گفت: ملت ایران با اینگونه مراکز فرهنگی می تواند به نقش افتخار آمیز خود در تمدن دنیا پی ببرد. وی با اشاره به گزارش مدیرعامل بانک ملی ایران در این مراسم افزود: خود من نمی دانستم که از دل بانک ملی، بانک مرکزی، بانک کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دهها موسسه دیگر بوجود آمده است که این باید برای مردم گفته شود.

معاون اول رئیس جمهور گفت: موزه ها می توانند علاوه بر مسائل آموزشی و تاریخی عامل جذب گردشگر باشند. جهانگیری افزود: از سیاست های اصلی دولت برای ایجاد اشتغال و همچنین دیپلماسی عمومی و فرهنگی توسعه گردشگری و جذب گردشگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *