garmay hava

هواشناسی: افزایش دما تا یکشنبه ادامه دارد

تصویر روز: کارشناس هواشناسی از ادامه افزایش دما در برخی از مناطق کشور خبر داد.

به گزارش شبکه خبر، محمد اصغری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: امروز و فردا قرار است شاهد چند اتفاق جدید در شرایط آب و هوایی کشور باشیم.
وی گفت: در بلندی های مازنداران, ارتفاعات گلستان, بلندی های شرق تهران, سمنان, خراسان شمالی و بخش های شرقی خراسان رضوی بارندگی خواهیم داشت و وقوع تندباد و رگبارهای سیل آسا در این مناطق در ساعات عصر دور از انتظار نیست.
کارشناس هواشناسی ادامه داد:‌ نکته بعدی روند افزایش دما در بیشتر نقاط کشور است که این افزایش دما در شرق و جنوب شرق کشور محسوس تر خواهد بود و باید منتظر افزایش ۳ تا ۵ درجه ای دما در استان های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان باشیم.
اصغری افزود: اگر قصد سفر دارید پیشنهاد ما این است که به سواحل جنوبی کشور و به ویژه سواحل دریای عمان سفر کنید که برخلاف آنچه در ذهن متبادر است, هوا در این مناطق خنک است.
وی ادامه داد: در جنوب غرب کشور وزش باد و گرد و خاک داریم و ریزگردهایی که از عراق و شمال عربستان منتقل می شود امروز به نقطه اوج خواهد رسید.
کارشناس هواشناسی گفت: روند افزایش دما در خوزستان به حدی است که دما به بالاتر از ۵۰ درجه در برخی نقاط خواهد رسید.
اصغری افزود: تا روز شنبه روند افزایش دما ادامه دارد و اما روزهای یکشنبه و دوشنبه دمای کشور در شرایط آرام پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: از روز دوشنبه باید منتظر رخنه موج جدیدی باشیم که ابتدا بخش های شمالی آذربایجان های شرقی و غربی, اردبیل و گیلان را تحت تأثیر قرار می دهد و پس از آن ضعیف تر شده و به شرق کشور خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *