آذرتاش

برگزاری سمینار مشاوره و تحکیم خانواده

سمینار مشاوره و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده با هدف افزایش آگاهی ، اطلاع رسانی . آموزش همسران و جوانان ۱۷ شهریور سال جاری در تبریز برگزار می شود.

تصویر روز : سمینار مشاوره و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده با هدف افزایش آگاهی ، اطلاع رسانی . آموزش همسران و جوانان ۱۷ شهریور سال جاری در تبریز برگزار می شود.

به گزارش دبیرخانه ؛ رییس سمینار فوق ضمن اعلام مطلب فوق افزود ” مشاوره ،  به عنوان یک دانش و تکنیک برای جلوگیری از طلاق ، افزایش آسیب های مختلف جامعه و  دگرگونی ساختار خانواده حائز اهمیت به سزایی است و سمینار فوق توسط مرکز تحقیقاتی اندیشه نوین و با محور های ارتباطات غیرکلامی و روابط زوجین ، قوانین طلایی تحکیم خانواده ، ازدواج آسان و رونق کسب و کار و تحکیم خانواده برگزا خواهد شد.

دکتر فاطمه آذرتاش گفت : روند افزایش طلاق و سایر مشکلات اجتماعی و خانوادگی در کشور ما طی سال‌های اخیر سیر صعودی داشته و هر ساله آمار نگران‌کننده‌ای از میزان طلاق و دیگر نابسامانی های اجتماعی در کشور منتشر می‌شود. به همین دلیل، در سال‌های اخیر طرح‌های مختلفی از سوی مسئولان دستگاه‌های مرتبط برای مهار روند فزآینده طلاق و نابسامانی های اجتماعی و… ارایه شده است که بسیاری از این طرح‌ها به ارایه خدمات مشاوره و روانشناختی قبل و بعد از ازدواج اشاره دارند.

دکتر آذرتاش ضمن تاکید بر نقش انکار ناپذیر مراکز مشاوره­ در کاهش مشکلات خانوادگی و اجتماعی ، اظهار داشت : بسیاری از افراد به اهمیت مشاوره واقفند، اما گرانی این نوع خدمات از یک سو و همچنین مغایرت ترکیب مراکز مشاوره با ترکیب مقرر در قانون باعث می‌شود همچنان درصد بالایی از افراد نتوانند از آن استفاده لازم را داشته باشند.

مشاور عالی خانواده خاطرنشان کرد : بر اساس قانون شیوه نامه مدیریت مراکز مشاوره خانواده مصوب ۱۴/ ۱۰/ ۹۴؛ در هر مرکز مشاوره باید یک روانشناس، یک کارشناس حقوقی مذهبی و یک مددکار حضور داشته باشد که این موضوع در راه اندازی بسیاری از مراکز مشاوره مورد غفلت واقع شده است. سوال اینجاست که اگر مشاوره را تا این حد در دوام زندگی موثر می دانیم، چرا ساز و کار‌های اجرایی آن را بدرستی به وجود نمی‌آوریم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *