Ryanair

بحران مالی شدید در رایان ایر

تصویر روز: شرکت هواپیمایی رایان ایر بیش از ۲۰۰۰ پرواز در پایان ماه سپتامبر و ماه اکتبر را لغو کرده است.

به گزارش یورونیوز این کمپانی که به واسطه بلیطهای ارزان قیمت به شهرت رسیده است به دلیل لغو پروازها باید مبلغ ۲۵ میلیون یورو به مشتریان ناراضی پرداخت کند اما تاکنون صدها تن از مسافرانی که پروازهایشان را از دست داده اند هیچ پولی دریافت نکرده اند و حتی توان ورود به وبسایت رایان ایر را ندارند.

با یکی از مشتریان ناراضی که بی‌دلیل پرواز برگشتش از بلغارستان لغو شده است در شهر مونس بلژیک گفتگو کردم. او گفت تا کنون این کمپانی هیچ غرامتی به او و هشت همراهش در سفر لغو شده به بلژیک پرداخت نکرده است. مشتری ناراضی رایان ایر گفت: « زمانی که روی سایت می روید نمی توانید وارد صفحه غرامت شوید، این موضوع ساعتها طول می کشد تا وارد سایت شوید و لحظه‌ای که می خواهید مشخصات پرواز مربوطه را بگذارید و دریافت غرامت کنید صفحه پیغام ارور می دهد. به همین خاطرروزهای متوالی خواسته‌ام تا فرم غرامت را پر کنم اما موفق نشده ام.»

این در حالی است که در تماس با کمپانی رایان ایر پس از دهها میلی که در سه روز گذشته برای آنها فرستادیم تنها یکبار به ما پاسخ داده اند. آنها می گویند تعداد مسافران ناراضی این قدر زیاد است که پرداخت پول زمان بر است. با این حال در شبکه‌های اجتماعی تعداد مشتریانی که هنوز موفق به ارتباط و دریافت غرامت نشده اند به هزاران نفر می رسد.

عدم پرداخت پولهای مشتریان همچنین با وجود تعهداتی است که مدیرعامل پرحاشیه رایان ایر سه روز پیش مطرح کرد. وی گفته بود: « ما بدلیل شرایط خاص از زیر بار مسئولیت پرداخت بدهیها خارج نمی شویم. این اشتباه ما بوده است و غرامت آنها را پرداخت خواهیم کرد. ما پول تمام پروازهایی که در دو هفته گذشته لغو شده اند را پرداخت خواهیم کرد.»

سازمانهای اروپایی مدافع حقوق مصرف کنندگان ادعا کرده اند در صورت عدم پرداخت غرامتهای رایان ایر به مشتریان این سازمانها از این کمپانی ایرلندی به دادگاههای بین المللی در این قاره شکایت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *