kantiner.1 scaled

کاهش تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور

تصویر رور: آمار سازمان بنادر و دریانوردی نشان می‌دهد عملکرد بنادر کشور طی شهریور ماه امسال در مقایسه با ماه پیش از آن در تخلیه و بارگیری کالا ۵ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مطابق آمارهای منتشر شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در شهریور ماه امسال مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری بیست بندر (با احتساب تیاب به عنوان بندر تازه وارد به آمار سازمان بنادر) ۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۲ تن بوده که در مقایسه با ماه پیش از آن ۵٫۱ درصد کاهش یافته است.

در مردادماه امسال ۱۳ میلیون و ۲۲ هزار و ۶۶۱ تن بود.

بر این اساس در سومین ماه تابستان یک میلیون و ۴۲۶ هزار و ۸۷۰ تن کالای اساسی، ۷۴۳ هزار و ۱۴۲ تن کالای فلزی،‌۲ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۳۹۲ تن کالای ساختمانی و معدنی، ۵۰ هزار و ۷۵ تن ماشین‌آلات، ۴۲۸ هزار و ۴۴۴ تن کود شیمیایی و ۸۵ هزار و ۷۵۴ تن منسوجات تخلیه و بارگیری شده است.همچنین ۱۸۸ هزار و ۲۵۹ تن خرده بار و متفرقه،‌۲ میلیون و ۷۳۵ هزار و ۸۷۱ تن کالای کانتینری و ۳ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۲۶۶ تن فرآورده‌های نفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده است.

در مجموع ۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۷۲ تن انواع کالا طی شهریور ماه امسال در ۲۰ بندر کشور تخلیه و بارگیری شده است. در این بین عملکرد اکثر بنادر کشور در شهریور ۹۶ نسبت به ماه پیش از آن (مرداد) منفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *