برنامه های شهرداری تهران در شهرهای نجف و کربلا

تصویر روز: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت:شما سفیران و عاشقان امام حسین(ع) در ایران هستید که امروز محل خدمتتان کربلا تعیین شده است.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران،محمد جواد حق شناس در جریان بازدید از روند فعالیت ها و اقدامات شهرداری تهران در شهرهای نجف و کربلا که با حضور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران، عارف نیا رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل ، قالیباف رئیس حراست کل شهرداری و جمعی از مدیران شهری برگزار شد،در جمع خادم الحسین(ع) گفت:ما امروز در یکی از مقدس ترین سرزمین های جهان هستیم؛ کربلا با هیچ نقطه ای در این کره خاکی قابل مقایسه نیست و در تمامی این کره خاکی همانند آن پیدا نمی شود و ما امروز در این مکان مقدس حضور یافتیم تا به شما نیروهای خدوم خداقوت و دست مریزاد بگوییم،دست یکایک شما را می بوسم و برایتان عزت، سربلندی، بزرگی و تندرستی را از خداوند و امام حسین(ع) مسالت دارم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در ادامه افزود:چند سالی است که مردم تهران این افتخار را دارند که نامشان را بر روی لباس های سبزی حک کنند که شما افتخار پوشیدنش را دارید و خادم امام حسین(ع) بودن افتخار بزرگی است که نصیب شما شده است.
وی در ادامه با بیان این که همه شما داوطلبانه و عاشقانه وارد این مسیر شدید و یکی از سخت ترین کارهای این روزها بر عهده شماست، گفت:خدمت کردن در شهر مقدس کربلا و زائرین امام حسین(ع) افتخاری است که چندین سال نصیب شما شده است .
حق شناس با بیان این که شما امروز یکی از زحمتکش ترین و پرتلاش ترین یاران امام حسین(ع) هستید که شهر کربلا را رفت و روب و پاکسازی می کنید تا زائرین و عاشقان امام حسین(ع) وارد این شهر مقدس شوند، گفت:قطعا این حرکت عاشقانه شما ثبت و ضبط و دیده خواهد شد.
وی اظهار کرد:تمامی امور باید با نظم، دقت و انضباط بیشتری انجام شود تا الگو و فرهنگ سازی مناسبی برای این شهر فراهم شود.همانطور که در جریان هستید شهر کربلا روز به روز و سال به سال موقعتیش بهتر شده است.
حق شناس در ادامه افزود:چند سالی است که ما شاهد برگزاری یکی از بزرگ ترین مراسم های مذهبی، اجتماعی و فرهنگی جهان در شهر کربلا هستیم . در دنیای امروز چنین جمعیت و چنین حرکت و جنبشی که خودخواسته و از قلب، دل و جان این مردم بر می آید در هیچ کجا نمی بینید.

وی با بیان این که از ۷۲ ملت در این راهپیمایی حضور دارند و مردمان ۱۰۰ کشور در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند، اظهار کرد:شاید بزرگ ترین اتفاقی که باعث شد داعش پلید از این سرزمین و منطقه بیرون رانده شود و به درک واصل شود همین حضور زوار امام حسین(ع) است که با حضور خود در پیاده روی اربعین؛ تمام آلودگی ها و پلیدی های ناشی از وجود داعش را پاک کردند.بنابراین نقش شما و حضور زائرین در ایجاد امنیت، ثبات و استقرار یک منطقه آرام که در واقع منطقه ای است که می تواند منادی صلح، عزت و شرف باشد بسیار پر رنگ است.شرفی که امام حسین(ع) پرچمش را ۱۴۰۰ سال پیش بالا برد و برای آن عزت و شرف؛ جان خود، فرزندان، عزیزان و اسارت خاندانش را داد و امروز ما می توانیم پیام آور آن باشیم که به تمام کسانی که الگویشان یزید، شمر، معاویه و امثال این ها بوده است نه می گوییم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: امروز زوار امام حسین(ع) با پای پیاده از دورترین نقاط این شهر، کشور و منطقه می آیند که بگویند که ما به جنگ به خشونت ، پلیدی و… نه بگوییم و شما زمینه ساز این حرکت بزرگ فرهنگی می شوید.
وی در ادامه خاطرنشان کرد:عشقی که در چشمان یکایک شما دیدم؛ این فرصت و انگیزه را ایجاد کرد که به شما بگویم که چه کار بزرگی با همت و تلاش شما و مردمان سرزمینمان ایران اسلامی در حال انجام است.
حق شناس به اجر اخروی خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی پرداخت و گفت: یقین بدانید که لیوان آبی که به یک زائر امام حسین(ع)؛ حال از هر قوم و ملیتی می دهید، این مهربانی شما را تا پایان عمر فراموش نخواهد کرد و اجر آن نزد پروردگار متعال محفوظ خواهد بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در پایان سخنان خود گفت: در یک کلام شما سفیران و عاشقان امام حسین(ع) در ایران هستید که امروز محل خدمتتان کربلا تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *