salehi.ershad.2

دفاع وزیر ارشاد از ” شامد “

تصویر روز: عباس صالحی در ششمین روز از نمایشگاه رسانه های دیجیتال با حضور در استدیو هوشمند گفت: یکی از آسیب های فضای مجازی زیرپاگذاشتن حقوق صاحب اثر است، طرح شامد طرحی است که در این زمینه به یاری تولید کنندگان و پدیدآورندگان اثر آمده است.

به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ششمین روز از برگزاری یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال در نمایشگاه حضور یافت و به بازدید از بخش های مختلف نمایشگاه پرداخت.

وزیر ارشاد همچنین در نشستی در استدیو هوشمند نمایشگاه حضور پیدا کرد و در سخنانی گفت: فعالان عرصه دیجیتال طلایه داران کشور هستندو خط شکنی کرده اند.

وی همچنین گفت: حوزه فضای مجازی فرصت های خاصی را برای بشر فراهم کرده است و همچنین امکان دریافت اطلاعات زیاد در زمان کوتاه را فراهم کرده است.شما می توانید در این فضا با سرعت بسیار حجم زیادی از اطلاعات را دریافت کنید. فضای مجازی امروز فضای زمانی و مکانی را درنوردیده است.

صالحی با تاکید بر اینکه فضای مجازی فرصت های بسیار دیگری را نیز برای بشر فراهم کرده است، گفت: این به معنی نیست که آسیب و تهدید در این فضا وجود ندارد.

وی درباره طرح شامد گفت: از مهم ترین آسیب های فضای مجازی این است که تولیدکنندگان اثر احساس کنند به عنوان پدیدآورندگان اثر حقوقشان زیرپا گذاشته می شود و طرح شامد طرحی است که در این زمینه به یاری تولید کنندگان و پدیدآورندگان اثر آمده است.

وزیر ارشاد دولت دوازدهم تاکید کرد: در شرایطی که منابع اطلاعاتی زیاد است و بشر در عصر تراکم اطلاعاتی قرار دارد باید منبع اعتبار سنجی داشته باشیم. طرح شامد با اعتبار بخشی کمک می کند کسانی که به دنبال منابع مهم ترو معتبرتر هستند به راحتی به این منابع دسترسی پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *