hoshdar

هشدار بانک ملی ایران درباره کلاهبرداری

 تصویر روز: بانک ملی ایران درباره شگردهای جدید کلاهبرداران هشدار داد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران اعلام کرد : اخیرا کلاهبرداران به بهانه برنده شدن افراد در مسابقات و جشنواره های مختلف نسبت به سوءاستفاده از حساب مشتریان بانکی اقدام کرده اند.
این افراد از مشتریان بانکی می خواهند برای دریافت جوایز خود به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند و سپس با استفاده از شگردهای مختلف مانند انتخاب گزینه زبان انگلیسی، مالباخته را گمراه و درخواست اعلام موجودی حساب می کنند.
سپس کلاهبردار شماره کارت خود یا مبلغ مورد نظر برای کلاهبرداری را به عنوان شماره پیگیری به مالباخته می دهد و بدین ترتیب مالباخته با وارد کردن شماره اعلامی و انجام عملیات بانکی ذکر شده شده از سوی کلاهبردار، مورد سوءاستفاده مالی قرار می گیرد.
بانک ملی ایران به منظور پیشگیری از تکرار این موضوع و خدشه دار شدن وجهه و اعتبار شبکه بانکی کشور، از مردم عزیز درخواست می کند به هیچ عنوان اطلاعات حساب خود اعم از رمز کارت و موجودی حساب را نزد سایر افراد افشا نکنند.
همچنین مشتریان بانک ملی ایران می توانند برای کسب اطمینان و اطلاع از صحت و سقم برنده شدن در جشنواره ها و مسابقات و نحوه دریافت جوایز خود به وب سایت و کانال تلگرام این بانک مراجعه کنند.
همچنین بانک ملی ایران از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، بالغ بر ۲۲ هزار و ۴۳۸ فقره تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی پرداخت کرده است.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، در هفت ماه ۱۴ هزار و ۸۰۹ فقره تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) به ارزش حدود ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد ریال و پنج هزار و ۱۶۷ فقره تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی به ارزش ۷۲۵ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال توسط بانک ملی ایران پرداخت شده است.
همچنین این بانک یک هزار و ۹۹ فقره از این تسهیلات به ارزش ۷۳ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۴۳۱ فقره به ارزش ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت کرده است.
پرداخت هفت فقره تسهیلات مشاغل خانگی بنیاد شهید به ارزش ۳۱۰ میلیون ریال و ۹۲۵ فقره تسهیلات مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارزش ۱۵۷ میلیارد و ۲۳۰ میلیون ریال از دیگر اقدامات بانک ملی ایران در راستای حمایت از بخش اشتغال بوده است.
همچنین بانک ملی ایران در هفت ماه امسا در مجموع ۵۸ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش در ۴۲ هزار و ۱۱۴ فقره برای حمایت از تولید و اشتغال پرداخت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *