badri.majles

کالای قاچاق از مبادی رسمی وارد کشور می‌شود

تصویر روز: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، گفت: کماکان واردات کالای قاچاق از مبادی رسمی وجود دارد و از دولت انتظار داریم تا به این مسئله ورود کند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خانه ملت، درخصوص ورود کالاهای غیر مجاز و قاچاق از مبادی رسمی،اظهار داشت: هرچند که دولت این مسئله را قبول نمی‌کند اما از مبادی رسمی ورودی کشور قاچاق کالا وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید با استفاده از امکانات کنترل دیجیتالی از جمله ایکس‌ری مبادی رسمی واردات کشور را تقویت کند، گفت: برخی اقدامات در این زمینه صورت گرفته اما مطلوبیت کافی را ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کنار قاچاق کالا تعرفه پایین واردات کالا مزید علت شده است، ادامه داد: اگر بازار را بررسی کنیم در تمام زمینه‌ها کالای چینی با کیفیت پایین‌تر از تولیدات کشور بازار را فرا گرفته ، این مسئله باعث شکست و فلج شدن تولید ملی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از افرادی که با استفاده از رانت اقدام به واردات کالا به صورت قانونی و قاچاق می‌کنند جلوگیری کند، عنوان کرد: تصمیمات گرفته شده توسط دولت مطلوب نیست و کماکان واردات کالای قاچاق از مبادی رسمی وجود دارد، از دولت انتظار داریم تا به این مسئله ورود کند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گمرکات کشور کارکنان زحمتی کشی دارد اما تا زمانی که نیروی انسانی در انجام امور وجود دارد شاهد برخی مشکلات هستیم، باید با استفاده از تجهیزات روز در مسیر اتوماتیک شدن گمرک‌های کشور قدم برداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *